När Hösten Är Här

När Hösten Är Här

Hösten är här när löven faller
till marken och nakna träd
syns i parken

Hösten är här när löven på
marken prasslar och jag
utanför hör vinden vina

Hösten är här när kylan mig
pina och regnet göra min kläder blöta

Hösten är härnär jag doften
av nyplockad svamp känna och
fallna löv som man bränna

Hösten är här när jag känner
smaken avvarm choklad
och korven som vi i skogen grillar

För det är vad jag gillar
när hösten är här.

En dikt som vi fick att skriva som uppgift i Skapande Svenska. Det skulle vara en höstdikt där vi beskriver hösten med våra fem sinnen. Fem verser lång med andra ord. Satt med den ett ganska bra tag för två-tre veckor sedan och lämnade stolt in den. Fick tillbaka den förra fredagen och måste göra om den eftersom varje vers var tvungen att bli fyra rader lång. Något som jag helt missade.

Smått irriterande...

_Geccod






Kommentarer
Postat av: H*

- haha det är skitfint : ) HAHA de språket glömmer man aldrig ;)

2008-10-15 @ 19:27:34
URL: http://merei.blogg.se/
Postat av: Eva Linder

Vad trist att du ska behöva skriva om, det var ju riktigt bra. Typiskt lärare att ta bort kreativiteten, risken finns att man ledsnar på att skriva. Likadant på teckningen när man var liten, och man inte fick rita vad man ville, utan någon lärare skulle ge teman. Snacka om att styra upp fel saker. Bra dikt, fortsätt att skriva:)

2008-10-15 @ 21:17:15
URL: http://evalinder.blogg.se/
Postat av: anna

Skapande svenska låter som en kul kurs! Något sånt kunde inte vi välja :/ Håller dock med ovanstående om att det kanske inte borde vara så styrt..

2008-10-15 @ 22:40:10
URL: http://skaninginorrland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0