Universal Studios

Förra sommaren flög jag tillsammans med mina två systrar över atlanten med Los Angeles som destination. Där hälsade vi på vår far och annan släkt på hans sida. En av dagarna som vi var där tillbringade vi på temaparken Universal Studios Hollywood. Som namnet antyder är det en temapark både skapad och vid filmbolaget Universal Studios, i Hollywood.

Temaparken är fylld av attraktioner från diverse filmer och en av dessa attraktionerna var ett turisttåg, som bland annat vi åkte med när vi var där. Under rundturen passerade vi flera instpelningstudios och platser som man spelat in både filmer och TV-serier (King Kong, Waterworld, War of the Worlds, Jurassic Park och Desparate Housewifes är de jag kommer på, på rak arm..) och nu har man tydligen lagt till ytterligare en liten hållplats på åkturen. Skapad av Peter Jackson.. Ja, se för er själva här nedan.

Har ni vägarna förbi kan jag starkt rekommendera ett besök på Universal Studios och speciellt den här turistbussen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0