Cirkusen

Är nyss hemkommen från en cirkusföreställning nere på stan. Till skillnad mot tidigare år är jag bara en i mängden, sittandes på gradängerna och applåderar i takt till musiken åt de duktiga artisterna nere på scen. 

I och med att cirkusen flyttade i höst har det inte blivit särskilt mycket träning för min del. Lokalen vi flyttat till har inte varit klar utan de som haft träning har istället tränat och trängts i en mindre lokal med dålig luft och för mig och mina allergier har den varit väldigt dålig att vistas i. Nu ska det tydligen vara bättre och den större lokalen som inte var träningsduglig tidigare har visst fått ett ordentligt golv också. Så kanske och förhoppningsvis att man kommer vistas mer där i höst..

Föreställningen vi såg på var i vilket fall väldigt bra. I publiken hamnade jag bredvid min gamla tränarkollega, Ellen, som också var där och undrade varför jag satt i publiken och inte var med nere på scen. Då jag knappt varit på cirkusen så var ju i princip alla nummer nya för mig och jag såg dem med rätt kritiska ögon. Överlag var alla bra och vissa mindre bra. Det gick väldigt tydligt att se vilka som hade roligt på scenen och vilka som mer.. nästan, tog det för givet att stå där nere och visa upp konster. De äldsta var bäst medan både jongleringsnumret och diabolonumret överraskade stort och jag kunde med stolthet säga för mig själv att de där två tjejerna (i jongleringsnumret) har jag lärt upp. Även om jag slutade som tränare efter juluppehållet.

På lördag ska jag iväg till Linköping på en scenshow. Så alla band till cirkusen är inte helt klippta ändå. Man kan ju fråga sig hur bra det går när föreningen måste kalla på ickeaktiva cirkusartister. Men det blir nog kul ändå.

Nu ska jag plugga. Och läsa.

Geccod





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0