Cirkuspremiär!

Idag var det då storpremiär i cirkustältet på Tyska Torget här i Norrköping. Det var riktigt kul att vara inne i manegen igen då jag hade ett litet uppehåll under förra året. Numret gick faktiskt helt okej. Jag har ett jongleringsnummer där jag går in och jonglerar med käglor. Därefter kastar jag lite med en boll (trick-fotbolls storlek), därefter ännu en och sen jonglerar jag med tre stycken bollar och kör lite olika trick och går runt lite i manegen.

Tappade egentligen för många gånger men tyckte det gick helt okej ändå. Bara jag lyckas köra första delen med de stora bollarna utan att tappa så kommer jag bli hel nöjd. Efter att ha jonglerat med de tre bollarna så backar jag några steg och tar upp några studsbollar som jag sedan jonglerar med i en triangel som är drygt 3m bred och 2m hög. Jonglerar med bollarna så de studsar runt på väggarna i triangeln och bildar olika mönster samtidigt som det blir en sorts trumm-takt av musiken.

Jag är ju inte direkt någon person med en kamera i fickan så jag har varken någon bra bild på triangeln som den ser ut nu eller på min nya dräkt som jag uppträder i. Får se om jag kanske kan ordna någon bild senare i veckan.

Ja, men numret känns bättre nu i alla fall.

Nu ska jag plugga och ikväll bär det av mot biografen med Hubbe. Då är det Star Trek som gäller! :D

_Geccod



Kommentarer
Postat av: pelle

Låter nice, hörru!

2009-05-10 @ 20:53:27
URL: http://pellespersonliga.se
Postat av: Eva Linder

Nu har jag sett dig! Du såg riktigt bra ut. Kram!

2009-05-12 @ 07:43:15
URL: http://evalinder.blogg.se/
Postat av: pelle

hahaha - öststatstraffiken? Det ska jag också börja säga!

2009-05-12 @ 16:16:40
URL: http://pellespersonliga.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0