Cirkus i Norrköping

Hej,

Har precis värmt upp en mugg med varmoboy och ska strax till att lägga mig och läsa. Har en engelskabok som ska vara klar på onsdag och jag började på den igår såklart. Lika sent som alltid. Min plan var att läsa 100 sidor ikväll och lika mycket imorgon kväll så skulle jag hinna klart med den, fast då det blev lite sent ikväll så ska jag väl vara glad om jag hinner med hälften så mycket.

Cirkustältet står upp på Tyska Torget här i Norrköping och idag hade vi teknik genrep. Det är då alla artisterna ska vara där iklädda sina dräkter och låta ljud och ljus killarna ordna så att allting blir rätt med just ljudet och ljuset i våra olika nummer.
Jag kom dit klockan fem idag och insåg direkt att det skulle komma att bli betydligt senare än jag trott. Varken manegen, ljudet eller de olika strålkastarna satt uppe så det blev väldigt försenat och vi kunde börja allting nästan 2 timmar senare än planerat. Lite små segt sådär.

I lördags hade jag premiär för mitt jongleringsnummer på en mindre show i Bråvalla. Det gick sådär..

Idag på genrepet gick jag visserligen inte in för det särskilt mycket då jag trodde att jag skulle få chansen att köra igen, men även om jag hade spelat ut lite mer så hade det förmodligen gått lika jävla dåligt.

Jag skulle mer än gärna hoppa över och glömma dessa tre kommande veckor och det beror inte bara på cirkusen utan även plugget och körkortet.

Nu ska jag läsa.

_Geccod

Kommentarer
Postat av: Eva Linder

Ja, det är faktiskt kul att ibland träffa lite svenskar också. Och som du säger, det kommer nog att kännas ovant när man kommer till Sverige och alla pratar svenska helt plötsligt.



Åhhh, tältet, Tyska torget, jag blir riktigt avis!

2009-05-05 @ 02:13:38
URL: http://evalinder.blogg.se/
Postat av: Moa

Ah, jag saknar cirkusen! Men jag saknar verkligen inte teknikrepen! Det tar alltid sa sjukt lang tid och ar hur segt som helst...



Na, skydivingen var inte sarkskilt dyr, ungefar 1000 kr. Det billigaste (for den hojden) och bland de basta stallen man kan gora det pa! Helt klart vart det!

Det gick att kopa till paket med bilder och video, eller hoppa fran annu lite hogre hojd, men det blev sa himla dyrt, varstingpaketet var typ 3000 kr..

2009-05-08 @ 01:59:23
URL: http://helahuvetstormar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0