Melodifestivals-yra

Kvällen hemma hos Mac igår blev riktigt lyckad. Igår när jag skulle ner och möte Hubbe på spårvagnen så var jag försent ute och han fick hoppa av den vid nästa hållplats så vi kunde promenera dit tillsammans. Det var ju rätt kul det med och vädret var rätt sjysst ändå.

Vi skulle som sagt se "Melodifestivalen Andra Chansen" som faktiskt höll till i Norrköping igår, fast vi såg det på TV. Tills det startade hade vi 2 timmar att fördriva tiden så vi åkte ut till Coop Forum för att köpa snacks för att sen bege oss till någon pizzeria att äta på. Men väl på Coop så fastnade vi vid Taco hyllan och det slutade med andra ord med en Tacokväll framför Melodifestivalen.

Bidragen var inte särskilt bra och jag har ingen aning om hur de varit i övriga deltävlingar så jag valt att bannlysa allt vad melodifestival heter fram till igår kväll. Haha, Marcus satt och bad till Gud att Amy Diamond skulle gå vidare, fast så blev det inte riktigt tyvärr.



Att Melodifestivalen skulle hålla till i Norrköping har varit väldigt svårt att undgå om man bor här. Nere i stan har de gjort i ordning väldigt mycket under veckan men dekorationer och liknande, samt att flertalet restauranger har haft så kallade "melodifestivalsmenyer" för att inte tala om all reklam som har synts till både hemma på köksbordet i tidningar och ute på skyltar och liknande.

Jag har till och med sett anställda personer gå runt och plocka skräp på trottoaren och i buskar för att stan ska se så bra ut som möjligt nu inför helgen. Hela veckan har varit ett enda stort event med uppträdanden nere på stan. Skönt att det är över.

Nu ska jag snart hoppa ner i duschen och sen ska jag försöka plugga lite. Den här veckan har vi lyckligtvis inga prov i skolan.

_Dylan

Just det, så här ser min blogg ut då jag först skapad en ny design, lagt in den och sen blivit sjukt missnöjd och tagit bort den för att snabbt hitta en tillfällig lösning tills vidare.


Kommentarer
Postat av: Anonym

jag mår prima:)

2009-03-08 @ 13:24:43
URL: http://KarinOlofsson.se
Postat av: Eva Linder

Har inte följt Melodifestivalen alls, känns som om vi lever på en annan planet just nu:)

2009-03-09 @ 01:47:28
URL: http://evalinder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0