2008 -

Det sägs att man inte vet vad man verkligen har förrän man har förlorat det. Nu är år 2008 över och det är nu man egentligen kan se vad året förde med sig och vad det förde bort ifrån oss.

Satt just och tänkte över lite album som släpptes under året. 2008 var en ganska stor besvikelse musikmässigt. Både In Flames, Slipknot samt All That Remains släppte album som många hade alldeles för höga förväntningar på. Många, däribland jag själv, blev faktiskt riktigt besvikna på dem. Visst var de helt okej men ändå inte vad man förväntat sig. Däremot har jag börjat lyssna på många nya band under året. Värda att nämnas är:
  • Amon Amarth
  • The Haunted
  • The Duskfall
  • Bury Your Dead
  • Beneath The Sky
  • Catamenia
  • I Killed The Prom Queen
  • Ill Nino
  • Nightrage
  • The White Stripes
  • Entombed - som jag även såg live.
Det är säkerligen fler som jag har glömt att nämna.

Så personligen har det varit ett helt sjysst musik år. Hade velat se lite fler konserter och live spelningar än vad jag gjorde kanske. Förhoppningsvis blir det fler under detta år.

Jag kan gå vidare med övrig multimedia lite snabbt och säga att det har varit ett riktigt, riktigt sjysst filmår som började bra med I Am Legend och Cloverfield. Fortsatte med Indiana Jones och sommaren gav oss flertalet bra filmer som Narnia 2, The Dark Knight och Hancock. Ja, väldigt många bra filmer.

Spelmässigt? Jag har inte köpt särskilt mycket spel under det gågna året. När jag tänker efter så köpte jag bara ett spel och det var GTA IV. Ett riktigt sjysst spel som jag håller på att spela igenom nu. Annars har det släppts många intressanta spel som min dåliga ekonomi har hållt mig undan ifrån, tyvärr.

Det var lite multimedia som är ett rätt stort intresse för mig. Mitt liv i allmänhet kanske jag också ska nämna..

Det har varit ett roligt år. Sommaren bestod till mesta dels av arbete men det var arbete med vänner så det var roligt och har givit mig många bra minnen. Skolan är jag mest väldigt trött på just nu. Jag minns de sista dagarna innan sommarlovet, de var de värsta ever. Hösten har varit väldigt jobbig den med och det känns inte som att jag orkar ge lika mycket som exempelvis i våras eller tidigare år.

Personer och kompisar? Så här på rak arm så känns det inte som att jag har lärt känna särskilt mycket nytt folk. Lite nya klasskompisar och så men inga närmre kompisar direkt.

2008 har fört med sig mycket nytt liv men även krävt en hel del liv. I släkten förlorade vi två personer under året. Först var det min morbror Micke som dog efter en hjärtoperation i våras. Sedan var det min gammelmormor som gick bort under sensommaren. De blev 50 respektive 96 år gamla.  Min Styvfars pappa gick även bort under sommaren så det har varit ett riktigt tufft år för oss i familjen. Sen känner jag en del personer som även de har förlorat närastående personer. Så det har som sagt varit ett tråkigt år för väldigt många.

Samtidigt som det har varit ett år innehållandes mycket sorg så har det givit många stor glädje. Jag känner flertalet och har även hört om många som blivit föräldrar under året. Det är ju kul att höra att det faktiskt inte bara har försvunnit liv utan även tillkommit ett par.

Ja, det har var väl en lite improviserad reflektering av 2008 sett ur mina ögon. Tänkte avsluta med en plus och en minus lista, men det får bli till nästa år istället.

Med detta vill jag önska oss alla ett ännu bättre 2009.

_Geccod

Kommentarer
Postat av: Eva Linder

God fortsättning på 2009 till Dig! I år blir ett bra år då du också ska komma till Malaysia. Här väntar ett härligt liv, och jag lovar att du och Marcus får svårt att åka hem sedan. Massor med kramar, alla hälsar!

2009-01-03 @ 14:37:25
URL: http://evalinder.blogg.se/
Postat av: Lomina

GTA IV är påväg hem till mig från England nu! Hoppas att det är lika kul som det verkar!

2009-01-05 @ 22:19:21
URL: http://l0mina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0