Jag är ...

Jag är på bra humör. Riktigt bra humör för att vara ärlig. Det var jag igår också. Visst, man vaknade lite små seg efter kvällen innan men lyckades vakna upp under den första 2 timmar långa bussresan ifrån Amsterdam till flyplatsen. Därefter mådde både jag och Mac riktigt bra och det höll sig under hela dagen.




Istället för att skriva om inlägget så delar jag upp det. Jag skrev första stycket och sen fick jag ett mail ifrån Mac med en länk till ett webbalbum. Där har en kille slängt upp en massa bilder som han tog i helgen. Så här kommer ett gäng med bilder och inom en snar framtid så har jag väl fått de hundratals bilder som Mac och jag har tagit också.

   


Här ovan har ni bilder ifrån första dagen, alltså ifrån i torsdags. Vi höll till i en ombyggd kyrka som nu var en teater och resaurang. Jätte fin byggnad utanpå och väldigt fint och rymligt där inomhus. Under de fem första bilderna satt vi på föreläsningar där folk pratade om cirkusen i Holland (de har 55 ungdomscirkusar i hela landet!) samt om olika cirkusskolar och cirkustränarskolor runt om i Europa. Vi satt även i grupper och diskuterade lite smått och gott om saker och ting som hade med själva träffen att göra. Den här internationella ungdomscirkusträffen heter NICE, så ni vet. På kvällen var det dags för att se en cirkusshow med folk i från totalt tre eller fyra cirkusar. Paret i vita kläder är Minka och hennes otroligt sjyssta pojkvän Chahid, en riktigt trevlig kille. Ja, Minka med förstås. Det var även med ett nummer med en massa enhjulingstjejer, även de var riktigt duktiga. Pyramid gruppen var ett riktigt coolt nummer. Det började som ett sorts pyramid nummer men utvecklades sedan till ett riktigt coolt jonglerinsnummer där alla (notera: alla) jonglerade med käglor i olika par. Jag måste säga att jag verkligen älskar cirkusshowerna utomlands.



På första bilden sitter vi på en bar i Vondelpark. (Mac är den enda som fått sin öl än så länge. Hehe) Det ligger alltså mitt i en park, riktigt häftig miljö efter som jag och Mac störtvägrade att gå igenom den för att komma till vårt Vandrarhem. Vi var stensäkra på att vi inte skulle överleva om vi gick igenom där. Amsterdam + Mörk park kände vi var ingen bra kombination. Det visade sig dock att det var enda vägen till Vandrarhemmet så det blev till att vandra dit. På andra bilden äter vi lunch i den enda cirkuslokalen där vi ställt fram en massa bort i själva träningslokalen. Under den tredje bilden står vi vid en spårvagnshållplats och den sista är tagen utanför deras andra träningslokal där vi även såg Cirkus Elleboogs show. Det var alltså den cirkusen som höll i hela mötet och de har en grupp av artister (the best of the best, typ) som är "The Performance Group" och alltså de enda i cirkusen som uppträder. Lite skillnad mot vår cirkus där alla artisterna uppträder.

Den sista bilden togs strax innan vi var inne och såg på cirkushowen som sagt och den showen är värd ett eget inlägg senare ikväll eller imorgon.

Idag har jag gjort som planerat - alltså inte ett skit. Snart ska jag ner på stan för att ta en fika med Mac och Hubbe. Även Cristoffer, den franske kusinen, ska med. Det blir roligt!

_Geccod


Notera att jag började skriva detta inlägg runt fyra tiden. Där emellan har det blivit bland annat ett telefonsamtal samt middag.

Kommentarer
Postat av: Eva Linder

Vilken vitamin injektion att få åka på detta. Pratade som sagt med Mac, men nu förstår jag mer vilken aha upplevelse detta måste ha varit. När jag kommer hem från KL startar vi en egen cirkus, eller hur?



Svar: Jag måste träna, har inget flyt i engelskan som du har. Men kanske snart:)

2008-10-28 @ 19:02:16
URL: http://evalinder.blogg.se/
Postat av: Emelie

Det verkar ju ha vart en lyckad resa, vad skoj :D

2008-10-28 @ 21:01:05
URL: http://justdust.blogg.se/
Postat av: Mooova

Jag vill också åka på något sådant här!

Så himla roligt. Jag älskar festivaler, men det här verkar minst lika kul.

2008-10-30 @ 21:55:54
URL: http://helahuvetstormar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0