Ovärd eftermiddag

Är nu hemkommen ifrån det årliga Årsmötet på cirkusen. Så här i efterhand så kändes det hela väldigt ovärt att ens gå på. Det mesta handlade om tråkiga och mest ganska onödiga saker som regler, stadgar och sånt bullshit. Det var kul att jag fick med mig Ullis dit för det var inte särskilt många andra ungdomar där, mest vuxna. De mest intressantaste punkterna var nog de som Eva och Marcus tog upp. De var härliga att lyssna till och en skön kontast till de övriga traditionsenliga, strikta och stela personerna.

Jag har kommit fram till vad som kommer att bli min död om jag inte flyttar hemifrån snarast. Nämligen vår trappa här i huset. Seriöst, så mycket som jag har ramlat i trappen som går upp hit till övervåningen och den ner i källaren så är det egentligen ett under att jag inte har skadat mig något allvarligt ännu. Kanske är det tur att man är cirkusartist och hinner reagera på ett akrobatiskt vis och inte bara faller handlöst och rullar eller glider ner för den.  Ja, så många gånger som jag har ramlat i dem så är det nog bara en tidsfråga tills den där allvarliga olyckan inträffar.

Jag kom fram till det förut.

Annars har jag nog inte mycket mer spännande att skriva om.. Kanske ska ta mig tid till att plugga lite fysik? Har ju ett prov på tisdag.

_Geccod

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0