Ett av mina toppfem.

Jag har sett flera listor där folk toppar sina fem favorit saker av någonting. Det kan vara en filmlista, musiklista, spellista eller boklista. Finns så mycket mer man kan göra topplistor av men dessa är väl de som förekommer mest. Jag har själv funderat över vilka mina favoritband är. För er som inte vet så älskar jag musik. Lyssnar dagligen på musik genom datorn eller iPoden och i genomsnitt så lyssnar jag på ungefär 90 låtar om dagen. Men jag har flera gånger ställt mig frågan vilket mitt favoritband är. Jag är faktiskt osäker på mig själv just nu. Jag kan utan att tveka räkna upp en handfull med bra band som jag tycker om och då bör det väl vara de fem banden som jag tycker om mest, kanske? Det behöver ju inte betyda det men det borde nästan vara så..

Hur som helst så har jag även funderat över en liten albumlista. För att hitta album som är är bättre än andra är betydligt lättare än att hitta band som är bättre än andra. Ikväll har jag exempelvis lyssnat på Red Hot Chili Peppers album Californication. Det är ett av de albumen som helt klart ska vara med i min topp fem lista. Garanterat. Många bra och väldigt sköna låtar som i en helhet gör ett väldigt soft album att lyssna på. Kort och gott.

_Geccod


Otherside - Red Hot Chili Peppers
Ett av flera underbara låtar.


Kommentarer
Postat av: Anonym

jo, han var nog inte glad precis, har ca 3-4 månader kvar att såva :P

2008-11-27 @ 20:45:41
URL: http://jock3s.blogg.se/
Postat av: gina,

usch, ingen bra låt dedär inte ;) haha

2008-12-03 @ 13:20:15
URL: http://ggina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0