Fredagen.

De senaste dygnen har varit rätt så tuffa. Som ni vet så skulle allting vara färdigt och inlämnat idag och igår hade jag ett grymt viktigt prov i Matte B, som mitt betyg hängde på. Jag tror jag satt i ungefär 9 timmar igår eftermiddag/kväll/natt och skrev då klart två referat, en bokrecension och hann börja på min uppsats om växthuseffekten. Har haft en rätt stor ångest inför det hela om att jag inte skulle hinna klart.

Det blev till att gå upp kl08.00 imorse efter några timmars sömn för att plugga vidare på uppsatsen. Sen började vi kl12.10 idag och då blev det till att plugga ytterligare 4 timmar på uppsatsen tills min lärare skulle hem för dagen och skolan skulle stängas. Jag hade kunnat bli klar med uppsatsen och man kan nästan säga att jag blev det. Några få meningar kvar också skulle jag lätt kunna få den godkänd. Jag fick erbjudandet av min lärare att ta hem den och lämna in den på måndag då hon skulle sätta betyg på tisdag. Först tvekade jag då det skulle kännas grymt skönt att bara ha allting klart, men för en gångs skull så tänkte jag lite på mitt betyg och att det kanske kan vara bra att ha några betyg som är högra än bara Godkänt. Så det blir till att sätta sig och plugga antingen imorgon eller på söndag för att skriva klart de sista meningarna i uppsatsen samt finslipa de delar jag känner kan bli bättre.

Efter skolan så hann jag hem i en timme för att därefter stressa ner till cirkusen där vi hade premiär föreställning i tältet idag. Det gick jättebra för mina ungar och det var väldigt mycket publik. Jäkla tur att min kollega Ellen kom dit och hjälpte mig att gå igenom numret med mina ungar bara.. De är omöjliga att ha hand om när man är ensam.

Måste även hinna nämna att det har varit sjukt varmt idag och det ska tydligen bli ännu varmare imorgon av vad jag förstått. Nu ska jag försöka orka se säsongs avslutningen av Lost, om jag inte somnar.

_Geccod

Btw, jag blev Godkänd i Matte B och slipper därmed sommarskola. Blev riktigt lättat när jag fick beskedet, kunde liksom andas ut ordentligt, bokstavligt talat.

None

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0