Världens deppigaste dag?

Söndagar associerar många med deppighet och som en allmänt tråkig dag. Oftast för att det är sista dagen på helgen och att är en dag kvar till den dagen som även väldigt många anser som den värsta dagen på veckan. Okej, jag är faktiskt inte säker på att det är många som tycker så. Men av de jag pratat med och vad man oftast hör på en söndag som denna är att det känns trist då skolan eller jobbet börjar imorgon igen.

Visst, jag ska inte säga att de har fel. Det är ju helt klart skönare att ha helg, tycker jag i alla fall. Är rätt säker på att många tycker så om det. Jag brukar räkna in fredagar som en helg dag. Åtminstonde eftermiddagen då man har gått hem från jobbet eller plugget. Då är det ju helg. En helg på cirka tre dagar. Om vi ser helgen så, så deppar man alltså bort en tredjedel av helgen. Om ni hellre ser fredagen som en vardag och helgen två dagar lång, då blir det ju inte bättre. För då går man och deppar bort halva helgen. Vad jag menar med att "deppa" bort den är mest att man går runt och typ klagar över "att det är måndag imorgon". Alltså inte att alla är på dåligt humör och dyng deprimerade. Lite svårt att förklara då jag i stort sätt nyss sa emot mig själv. Det jag menar är att det inte blir bättre över att man går runt och klagar över att det är måndag dagen efter eller att helgen är slut. Det vore ju mycket bättre om man istället såg söndagen som en del av helgen och inte tänkte på morgondagen.

Bara en lite grej att tänka på, ni som känner er utpekade.

Det här känns som ett ganska onödigt inlägg, men jag var tvungen att skriva av mig lite. Har för övrigt varit på cirkusen idag och haft Julgransplundring. Det är då alla nybörjare uppträder för första gången. Lite kul att vara med sin egna nybörjargrupp då eftersom jag minns mitt allra första uppträdande på Julgransplundringen för 8 år sedan. Plugg imorn, fy fan var trist med måndag igen.

_Geccod

Kommentarer
Postat av: Blomman

Kommer du ihag din forsta julgransplundring? herregud, skulle iof va kul att minnas den. men det har val blivit for mkt upptradanden sen dess! hur gar det med jongleringen? ser verkligen fram emot att far se lite nar jag kommer hem! puss

2008-01-28 @ 11:24:30
URL: http://ullisblomman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0