Välkommen till den Mörka sidan

Jag tror vi går mot ljusare tider. Här i Norrköping är det riktigt skönt ute. Blå himmel och inte alltför kallt heller. Blåsten är knapp, så det är skönt ute alltså.

Tog en promenad hem både igår och idag. Har bara gjort det någon gång förut och även om det är mulet och grått ute, som igår till exempel, så är det skönt. Det kanske bara är jag som varit ute alltför lite den senaste tiden, men skönt är det. Man hinner fundera kring massor med saker. Har spekulerat lite kring några ämnen som kanske är värda att blogga kring.

Har känt ett grymt behov av att få skriva av mig den senaste tiden, speciellt igår kväll när jag gått och lagt mig. Så jag tänkte starta om Geccod Bloggen. Förr har jag skrivit mycket kring mig själv och mitt liv, har kunnat gnälla av mig riktigt mycket. Visst, det är skönt att göra så men hur kul är det för andra att läsa det?
Eller jag vet väl egentligen inte vad ni tycker om det när jag tänker efter. I verkliga livet är det ju sällan kul att vara med någon som bara gnäller och är missnöjd med allt och alla. Förmodligen är det väl därför som jag gnällt i bloggen så pass mycket, i brist på att göra det i verkliga livet.

Men om man nu skulle jämföra att läsa om dåliga saker och bra saker så skulle nog dåliga saker, i teorin, vara intressantare. Det är ju så med det mesta här i livet.
Skräpmat är godare än nyttig mat, människor älskar att göra sånt som man inte får göra och bara det med att röka - hur onyttigt är inte det? Men ändå röker vi.

Någon som förstår vad jag menar med att det i teorin vore intressantare att läsa om trista saker från någons liv än glada?

"The Dark Side is Easy" -
vem orkar göra någonting som är jobbigt när det kan vara lätt?

Något som jag däremot märkt är mycket roligare att läsa om än tråkiga saker ur någons liv, är saker som påverkar läsaren på något sätt. Jag hänger ganska mycket på ett spelforum där vi som skriver är mellan 14 - 25 år (mellan tummen och pekfingret), vissa äldre andra yngre. På sidan finns det även en blogg funktion som många skriver i och kommenterar. Nästan alltid är det en blogg som påverkar andra som har mest kommentarer.

Den kan handla om en film, nationellt prov, spel eller händelser som man råkat ut för inom spelenvärld - saker som andra hört talas om eller varit med om själva. Så en sak jag kommit på som alla gör är att vi Tänker.
"No shit?", tänker väl ni nu. Hehe, men jag ska ta och börja blogga mer kring mina tankar och funderingar här i livet. Förmodligen kommer jag även lyckas slinka in någon blogg då och då kring saker ur mitt liv och jag kan nästan svära på att det trots allt kommer bli lite gnäll, även om jag lovar att dra ner på det.

Sen vet jag inte, vill ni ha korta eller långa bloggar av mig? Längre eller kortare än den här till exempel?

_Geccod

Kommentarer
Postat av: Nathan Petrelli

Långa bloggar är bra, men snälla; skriv inte med versal i början på vartenda ord. Det är endast störande och man koncentrerar sig mer på att irritera sig på det än på själva innehållet i texten. Annars intressant!

2008-01-17 @ 22:40:43
Postat av: Geccod

Bra med lite kritik. Men att påstå att jag använder versal i vartenda ord är väl lite överdrivet? ;-)

2008-01-18 @ 09:21:05
URL: http://geccod.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0