Sommarplaner. (pt.2)

Hellu,

Har gått och tänkt på det här blogginlägget i snart två veckor men har jämnt och ständigt glömt bort det för att lagom komma på det typ tidigt på morgonen när man varit i skolan så man lagom hinner glömma det under dagen.. Nu har jag i alla fall äntligen kommit ihåg det.. Nämligen att göra en liten fortsättning på mitt sommarinlägg där jag skrev om planerna som jag hade inför sommaren och nu när den börjar närma sig sitt slut så tycker jag att det känns bra med det här inlägget.

Listan som jag skrev i somras var alltså följande:

  • Jobba på cirkusskola, fem veckor.
  • Träna jonglering som en tok, förhoppningsvis.
  • Springa som en tok. Nej, inte riktigt.. Fast jag ska börja jogga i alla fall.
  • Skriva. Jag har typ planerat sedan i vintras att jag ska sätta mig och skriva i sommar. En novell eller två vore kul.
  • Cirkusturné! Det är typ en av de bättre tiderna på året. Som julafton ungefär, fast bättre.
  • Film. I sommar blir jag stammis på Filmstaden. Väldigt mycket bra film som kommer.
  • Läsa vill jag också göra, frågan är om man orkar?
Det som jag "failade" på var de följande:

  • Springa som en tok. Nej, inte riktigt.. Fast jag ska börja jogga i alla fall.
  • Skriva. Jag har typ planerat sedan i vintras att jag ska sätta mig och skriva i sommar. En novell eller två vore kul.
  • Träna jonglering som en tok, förhoppningsvis.
Okej, den sista tog jag med fastän jag tränade en del jonglering under sommaren, men inte riktigt som en tok, inte som jag hade tänkt. Springa.. Yeah, sure. Det var bara det vanliga snacket, som vanligt..
"Jag ska börja springa i sommar!"

Varpå man får svaret "Ja,ja.. Det är sånt man säger inför varje sommar, sånt som aldrig blir av."
Sen har man ju svarat "Ja, jag vet. Men den här gången är jag seriös. Jag ska fan i mig börja springa.."

Jag erkänner. Ett stort F som i Fail på mig på den punkten. Sen har jag inte skrivit någonting heller.. Men jag har ju förhoppningsvis hela livet på mig för det och jag hann lägga min sommartid på annat istället, jag ser det från den ljusa sidan.

Att jag faktiskt lyckades läsa en hel del var roligt. Läste ju klart andra boken i Eragon-serien samt de sju Harry Potter-böckerna. Visserligen var det ingen komplicerad läsning men det var i alla fall en jäkla massa (bra och rolig) läsning.

Yes, då var det här inlägget skrivet och jag ska nog återgå till resten av surfandet.. Kanske lyckas jag gräva fram Matteboken som jag planerat att göra den senaste 1,5 timmen nu.

_Geccod

Kommentarer
Postat av: Jenny.V

svar: kolla hela mitt schema : ) http://athena.blogg.se/2008/august/skolan.html

2008-08-28 @ 19:36:59
URL: http://athena.blogg.se/
Postat av: B L O N D I N A

sv: hahah tack ;)

2008-08-28 @ 21:07:23
URL: http://blondina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0