Geccod Rekommenderar - Last.FM

Har skapat en ny kategori här på bloggen. Tycker det passar bra med en ny eftersom jag rensade bort några gamla igår kväll.

Last.FM är en musikcommunity där du skapar din användare och sedan laddar hem ett litet program som registrear all musik som du lyssnar på. Eller för att säga som det heter på Last.FM språket, den skrobblar din musik du lyssnar på. Med hjälp av den så kan både du själv och dina vänner se vad du lyssnar på för musik just nu, vad du lyssnade på för musik igår kväll, vilken musikgrupp som du lyssnat på mest den här veckan etc.

Förutom att se och lyssna på dina favoritartister så kan du även hitta musik som liknar den musik du lyssnar på och på så vis hitta en massa ny och bra musik som passar just dig och dessutom diskutera musik med folk som har samma smak som dig.

Jag är dagligen inne på den hemsidan och den är faktiskt riktigt kul. Notera att det är en internationell sida men som finns på svenska, så helst bör du ju skriva på engelska när du "hojtar" till någonstans.

Besök gärna min profil.

Ni hittar ju även min lilla Last.FM grej i spalten till höger. Den visar vilka band jag lyssnat på mest den senaste veckan.

_Geccod

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0