Valborg.

Valborgsmässoafton är såå överskattat, om ni frågar mig.

Man går till parken, tänder på brasan och står och tittar. Självklart så kollar man alla stånden där folk står och säljer godis och leksaker samt umgås med sin familj eller vänner. Så firar alltså en barnfamilj sin Valborg.

Enda anledningen till att denna högtid är så stor och för att alla ungdomar ser fram emot den är för att supa. Folk festar och snålar inte på alkoholen, alls. Det vet ju alla, att man festar på Valborg. Det gäller Farbror Blå också eftersom de har skickat ut hela sin styrka för att hålla staden lugn och gripa det folk som fått i sig för mycket. Enligt mig finns det inget dummare dygn att festa på. Jag känner att jag lika gärna på kan festa på fredag eller lördag som idag. Lika stor anledning liksom.

Nej, jag ska spendera min kväll hemma i lugn och ro. Det ska bli skönt.

_Geccod

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0