Fotsteg i trappen.

Tänkte sätta mig och se den amerikanska versionen av skräckfilmen One Missed Call lite senare. Är riktigt sugen på att se en skräckfilm känner jag.

I början av högstadiet älskade jag skräckfilmer och hyrde en nästan varje helg med en gammal polare. Underbart att bli skrämd liksom. Sen på senare år har jag typ inte våget eller ens velat se såna filmer. Vet inte om jag typ mognat och vågar stå för att jag inte vågar se såna filmer eller om jag hört så mycket historier om spöken och liknande eller om det bara är av egen erfarhenhet med läskiga ting.

Nej, men jag har egentligen inte så jättestor egen erfarenhet av spöken egentligen. För ungefär ganska exakt lite mer än ett år sen ( hehe, sug på den du. ;-) ) så gick jag upp för att göra mig iordning till plugget, duschade, klädde på mig och gick in till toan för att ordna håret. Hörde då hur någon med skor gick upp för trappen och igenom hallen utanför badrummet där jag var. Jag ropade "Hallå" ett par gånger men fick inget svar så jag stängde av kranen för att höra bättre. Fotstegen fortsatte framåt tills de stannade utanför dörren. Jag ropade några gånger till och öppnade sen dörren för att se vem det var.

Självklart så var det ingen som stod där eller gått ner för trapp för det skulle ha hörts så som den knarrar. Kände i samma stund hur håret på armarna reste sig. Helvete vad rädd jag var. Kunde ju inte göra så mycket mer än att fortsätta att göra mig iordning och sen gå in på rummet, där jag upptäckte att jag råkat ställa om klockan och gått upp en timme för tidigt. Alltså skulle ingen annan i familjen vakna förrän en timme senare.

Det är väl det enda övernaturliga som jag är säker på att jag varit med om. Andra saker har också hänt, men de har känts lite som jag inbillat mig mycket om också. Dock inte det här, jag är säker på att det var någon/något som gick upp för trappen.

Hallen på övervåningen. Toan till höger, Styvsyrrans rum direkt till vänster om trappen som är längstbort och går ned åt höger, sen luckan i taket. Bild tagen från mitt rums dörröppning.

Efter att ha tänkt över det lite så tror jag att det antingen var den förre, nu döde, husägaren som kollade vad som hänt i hallen. Min Styvfarsa hade ju rivt bort innertaket i hallen här på ovanvåningen och hittat en vindslucka utanför dörren till toarummet, där fotstegen stannade. Annars kan det ha varit min Morfar som kanske tittade till mig eller något sånt, han är ju också död.

Se där, nu fick jag till ett inlägg utan att veta vad jag egentligen skulle skriva om när jag började.

_Geccod

Kommentarer
Postat av: Sara

sv: ja. jag tycker verkligen att självmord är hemskt! jag såg ett klipp på youtube om han som gjorde det häromdagen, det var väldigt svårt att hålla tillbaka tårarna kan jag säga :/

2008-04-14 @ 18:50:09
URL: http://saripetersoen.blogg.se
Postat av: Josephine

Cirkusartist låter ju spännande...vad går det ut på? Intressant:)

2008-04-14 @ 20:47:21
URL: http://mumintroll84.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0