Nya filmer!

Nu på fredag är det två filmer som har premiär på bio. Det är säkerligen fler filmer som har premiär men det är speciellt två stycken som jag är intresserad av att se. Star Trek och Knowing heter de. I fredags hade även Xmen Origins: Wolverine premiär här i Sverige och liksom de andra två filmerna så har den fått riktigt bra kritik.



Att JJ. Abrams, han som skapade två av mina favoritserier (Lost, Alias) och även en av förra årets bästa actionfilmer (Cloverfield) enligt min mening och som i övrigt är känd för att skapa mystik och spänning i sina filmer ligger bakom filmen var bland det första som tilltalade mig när jag hörde talas om hans senaste projekt. Att jag dessutom under mina yngre år följde Star Trek: Voyager på SVT och länge har velat köpa serierna gör inte saken sämre. Filmen utspelar sig innan den allra första serien (som skapades 1966) vilket gör att vi andra som inte kallar oss för Trekkies kan förstå filmen. Det som verkligen har väckt mitt intresse för filmen är de sjukligt coola trailers som har släppts under det senaste halvåret. Detta ser ut att bli en riktigt blockbusterfilm och trailern får mig att skutta av glädje varje gång jag ser den! Kolla själva!

XMEN ORIGINS: WOLVERINE
XMEN trilogin består av några riktigt sjyssta filmer. Jag är inget fan av tidningsseriena som de grundar sig på men liksom många andra så diggar jag dem ändå. Ett gäng mutanter med diverse superkrafter som de använder i hopp om att rädda mänskligheten och till slut även sig själva. En av de första mutanterna vi får följa är Logan, eller Wolverine som han kallas, och han är en av huvudkaraktärerna vars historia man får ett litet smakprov på under de tre filmerna. Nu har han fått en helt egen film som utspelar sig före filmtrilogin och man får följa honom och se hur han blev den han är, så att säga. Hugh Jackman är tillbaka och han är biffigare och argare än någonsin! En film som står i valet och kvalet. SE TRAILER!

KNOWING
Nicolas Cage är tillbaka! Skådespelaren ifrån filmerna National Treasure, Lord of War och Next är tillbaka i vad som verkar bli ännu en schysst popcornrulle. Av vad jag har uppfattat det så arbetar han som en lärare på en skola där de gräver upp en tidskapsel ifrån förra seklet. Däri finner vad som till synes inte verkar vara mer än ett papper med siffror men det visar sig senare vara en sorts profetia innehållandes olika händelser ifrån 1900-talet som har gått i uppfyllelse. Det blir förstås John Koestlers uppdrag att förhindra nästa katastrof ifrån att hända. Verkar som sagt bli en riktigt nice popcornrulle och liksom de andra två filmerna har även denna fått riktigt bra kritik. Se för er själva!


Nu återstår ju frågan: vilken ska jag se? :P


_Geccod

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Först skulle jag säga att Wolverine verkade bäst men efter att ha sett Knowings trailer så tycker jag den verkar bäst ;)

2009-05-06 @ 18:17:01
URL: http://jennifersaysrelax.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0