Honungsmjölk?

Att säga att jag har försök plugga hela eftermiddagen och kvällen vore fel. Däremot har jag försökt att försöka sätta mig och plugga. Det har inte riktigt blivit så mycket plugg som jag egentligen hoppats och behövt. Har ett sjuuukt ovärt prov i engelskan imorgon. Vi ska nämligen kunna 13 brittiska författares namn, födelsedatum samt vad de skrivit och vad ders verk handlade om.

Jag är seriöst glad om jag ens kommer ihåg namnen på alla författare imorgon.

Nu är jag i alla fall tillbaka och fastän jag sa att jag skulle försöka så ramlade jag in på pluggandet direkt ändå. Anledningen till detta inlägg var att berätta om min nya upptäckt. Nämligen varm mjölk med honung. Som den fantasyboksfantast jag är så har jag ofta läst om folk i böckerna som har druckit mjölk med honung. Jag har länge undrat hur fasen det smakar och om det är verkligen är gott?

Det är ungefär som en ostsmörgås med apelsinmarmelad på. Det tog väldigt lång tid (flera år) innan jag faktiskt gav mig på att testa det och nu är det svårt att låta bli när de rätta ingredienserna står på bordet. Samma sak gäller alltså mjölk med honung. En sån sak som jag inte heller har provat på förrän nu och det är, liksom ostmarmeladmackan, en apperetiff som inte är särskilt vanlig.

Nu förstår jag att ni sitter och vrider er av nyfikenhet på hur honungsmjölk smakar. Inte sant? Helt ärligt så måste jag berätta att det faktiskt smakar som.. Honung i mjölk. Det är ingen speciell smak. Inte som kanel med socker eller låt säga en ny blandad smoothie som bildar en helt ny smak när ingredienserna blandas. Utan det är snarare en god blandning av två smaker.

Japp. Varm mjök med en tesked honung, prova det när du har tillfälle. Hade inte min knappt använda digitalkamera säckat ihop så hade ni fått en riktigt bra bild på det. Istället bjuder jag på en Kamikaze Kanin. Godnatt.

I övrigt så passerade jag 18.000 lyssnade låtar idag på Last.FM. Har lyssnat på så många låtar sedan jag ställde om min räknare den 23 april förra året. I genomsnitt 49 låtar om dagen hittils.


Kommentarer
Postat av: Kimberly

Jo dreads är så himla snyggt och coolt!

Åh, vad heter du på Lastfm? :)

Gud så många låtar du har, jag har inte varit medlem så länge och har lyssnat på strax över 2000 låtar :o

2009-03-10 @ 22:12:45
URL: http://dollypoop.blogg.se/
Postat av: Terese

Hej, måste bara säga att du har en väldigt fin blogg . :)

2009-03-10 @ 22:35:13
URL: http://fantasidif.blogg.se/
Postat av: Jimmy

A verkligen... Hårdare tag från polisen :D

2009-03-10 @ 23:01:34
URL: http://jimmy85.blogg.se/
Postat av: Eva Linder

Mamma gav oss det när jag var liten och hade ont i halsen, och det är himla gott!



Lycka till med engelskan och författarna!

2009-03-10 @ 23:21:46
URL: http://evalinder.blogg.e
Postat av: Sofia Werlin

nej inte alls skoj men som tur är det börjar det äntligen bli bättre :D

2009-03-11 @ 15:50:39
URL: http://sofija.blogg.se/
Postat av: Moaa

Haha, en riktig Aussie bunny!

Å nej, världskartan är inte uppochner här... ser ut helt som vanligt faktiskt!



Apelsinmarmelad och jordnötssmör på mackan måste du prova! Hur gott som helst!

2009-03-12 @ 12:22:58
URL: http://helahuvetstormar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0