Filmkvällar

Under de senaste dagarna har det lyckats bli väldigt mycket filmtittande. Vilket förstås är ett ganska soft tidsfördriv, eller underhållning kanske man borde kalla det? Var en sväng på Media Markt här om dagen där jag hittade den senaste Rambo filmen för blott 50kr. Ett garanterat köp då jag faktiskt bara hade 50 kronor kvar på mitt presentkort och jag har länge velat fullborda min Rambo filmsamling. Därför såg jag den filmen i torsdags och det är en rätt sjysst actionrulle om dock väldigt sorglig och hemsk på sina ställen. Sist jag såg den var på bio för ett år sedan.

Igår kväll blev det till att se Transformers som jag fick i julklapp under julen 07. Tyckte den var så jäkla grym så jag såg den tre gånger efter det att jag fått den och den där tredje gången var jag bara trött på filmen. Jag hade med andra ord översett den. Så nu efter att ha hållt mig undan filmen i ett år så tyckte jag det var dags igen och den var minst lika bra som första gången jag såg den. Även den bjuder på riktigt härliga actionscener med stora specialleffekter. Ska ses med bra bild och ett sjysst ljud.  Ser fram emot uppföljaren som släpps i sommar.

Imorse såg jag på Star Wars Episode 1: The Phantom Menace. Den såg jag för drygt ett år sedan och jag var väl sugen på att se den igen även om jag såhär i efterhand kanske skulle ha väntat typ ett halvår med att se den. Jag försöker att inte "överse" mina filmer som ni kanske förstår och Star Wars är verkligen en serie man inte vill förstöra.

Ja, det var väl det.

Nu väntar jag på att Hubbe ska ringa så jag kan rusa ner och hoppa på samma spårvagn som honom och därefter tänkte vi rulla bort och våldgästa Mac. Jag och Hubbe har försökt boka en tid med honom sedan årsskiftet men har inte lyckats förrän nu. Och som ni alla vet så är det lördag. När det är lördag och Melodifestivalen visas är det lika svårt att skilja Marcus ifrån tv:n som att skilja ett alko ifrån en öl. Han är besatt.

Men jag och Hubbe tyckte det var värt att offra en kväll framför skitmelodifestivalen för att faktiskt kunna träffas för en gångs skull.

_Geccod

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0