En tuff torsdag.

Hej!

Då var dagen över och jag är villig att säga att den faktiskt 'äntligen' är över. Imorse fick jag ställa klockan på 07.30 för att stiga upp och göra mig i ordning då Mac skulle komma om en timme. Han kom och hämtade mig och vi åkte till cirkusen för att packa släpan inför dagens scenshow på det nyinvigda Lekhuset. Dagens scenshow bestod av mingel och vi var bara 3 artister som kunde närvara (jag, Mac och Lovisa) men det gick riktigt bra ändå. Vi började vid klockan tio och minglade runt bland hyller fulla av leksaker och emellan kunderna som strosade runt. Jag jonglerade med bollar och jag måste säga att mingelshower som dessa är riktigt bra träning.

Det som gäller är helt enkelt att gå runt bland folket och helt enkelt jonglera, och se glad ut förstås. Betydligt roligare än att bara stå själv på träningen och jonglera då man nu får en viss variation i "träningen" när man blir mer säker på det hela. Visserligen är det dumt att försöka sig på svårare trick när man är ute då man oftast tappar en hel del men hinner ändå bli betydligt mer säker på grunderna. Vi körde på fram till klockan ett då vi bestämde oss för att ta lunch på nya Maxihuset som jag inte kände igen för fem öre.

Jag åkte hem vid klockan tre för att duscha och göra mig klar till körlektionen. Dock hann jag varken duscha eller ta på mig nya kläder då jag lyckades sova bort den där timmen emellan och kom nästan försent till körlektionen. Jag var trött.

De andra två minglade på i ytterligare tre timmar och samtidigt som det var skönt att komma därifrån så tyckte jag synd om dem som behövde stå kvar så länge. Det blir trots allt väldigt långtråkigt efter ett tag.

Körlektionen idag gick super och jag körde inne i City för första gången. Ska köra några lektioner till inne i stan och därefter är det ut på lands- och motorväg sen är jag i stort sett klar. Dock så behöver jag boka in fler lektioner innan dess, tyvärr. Nackdelen med att inte ha kört så mycket hemma.

Nu ska jag lägga mig och jäsa i sängen med ett glas cola och min nyinköpa bok som jag inte har hunnit börja på ännu.

Vänliga hälsningar,
Dylan


Våren är här säger många. Det har trots allt varit plus grader och
solsken flera dagar i rad nu. Personligen vill jag inte hoppas för mycket
och är övertygad om att det inte kommer dröja länge innan
det ser ut som på bilden ovan, tagen förra vintern.


Kommentarer
Postat av: Eva Linder

Roligt med scenshow, saknar dom faktiskt.

Och det verkar rulla på med körkortet.



Ja, Emelie var precis salig igår när hon kom hem. Den bästa veckan i hennes liv tyckte hon. Trots att det var lite otäckt också, en natt var de nästan tvungna att evakuera.

2009-03-20 @ 02:14:43
URL: http://evalinder.blogg.se/
Postat av: Sigrid

ska komma 30 cm snö till där jag bor :S

2009-03-20 @ 15:43:22
URL: http://jaghetersigrid.blogg.se/
Postat av: majs uf

Hej Dylan!

Du frågade om vad mitt uf-företag gick ut på; vi strävar efter en mer hållbarare utvekling och så vill vi uppmärksamma med ungdomar om det så vi tillverkar och säljer en personlig tygpåse av återvunnet material :)



PUSS Mango från majs uf!

2009-03-21 @ 09:16:52
URL: http://majs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0