En första vardagsdag.

Hej,

Den första vardagsdagen för året börjar närma sig sitt slut. Jag gick och lade mig runt midnatt igår kväll men lyckades somna två timmar senare. Något som faktiskt överraskade mig ganska rejält var att jag vaknade imorse efter 4 timmars sömn - alldeles av mig själv! Slog upp ögonen och kollade på klockan som stod på 06.10, stängde av alarmet innan det ens gick igång och skuttade sen ner i duschen. Redan vid 06.50 satt jag i min ensamhet och, tro det eller ej, åt frukost. Jag ärer aldrig frukost för att jag knappt hinner ta mig till skolan som det är. Men nu hann jag göra mig iordning, äta och till och med ta en tidigare spårvagn utan att behöva stressa det minsta. Det var faktiskt en riktigt skön morgon måste jag säga och jag är fortfarande lite överraskad.

I övrigt har dagen varit bra om man bortser ifrån att jag varit nära på att somna ett otal gånger..

Jag har dessutom varit nere på Körskolan och bokat in lite körlektioner som börjar den 11 februari. Det jag stör mig på är att jag knappt får något info av dem. Jag har ett saldo på deras dator och kan köpa ett visst antal lektioner. Jag att få boka några lektioner av dem och de (killen vid disken) bokade inte så mycket lektioner som möjligt så att jag först inte ens skulle ha råd med halkan. Liksom själva anledningen till att jag köpte "Stora paketet" var så att jag skulle ha råd med 18 lektioner samt halkbana och dessutom skulle uppkörning samt teori ingå i detta. Men de berättar inte särskilt mycket och allt känns helt nytt, det är helt nytt.

Ska ringa och anmäla mig till teorikursen som börjar nästa onsdag. Jag glömde det förut. Sen ska jag väl boka uppkörning och så snart också, hann inte göra det heller då de har så bråttom. Visserligen ska jag inte skylla helt på dem då jag själv måste säga till lite också men jag är väl inte riktigt den typen av person. Inte direkt.

Inatt när jag inte kunde somna så försökte jag roa mig med att tänka ut en novell att skriva. Jag kom på en och kom på en massa bra detaljer att ta med. Så nu ska den skrivas ner på papper och så småningom slängas upp både här och var på nätet.

_Geccod


Kommentarer
Postat av: Jock3

Gör det till en vana att gå upp tidigt. Ät frukost, stressa mindre, må bättre!



Lovar att du märker skillnad ;D

2009-01-08 @ 12:19:04
URL: http://jock3s.blogg.se/
Postat av: Eva Linder

Vi ska ta efter dig här också. Starta dagen tidigare än vad vi hittills gjort. Som det varit hittills så har vi knappt orkat upp vid nio.

2009-01-09 @ 07:10:11
URL: http://evalinder.blogg.se/
Postat av: pelle

Det är så jävla gött att vakna automatiskt så där. Lite konstigt att du gjorde det efter så få timma faktiskt, men var glad över det! ;D

2009-01-09 @ 12:26:44
URL: http://pellespersonliga.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0