Besök ifrån Frankrike

Äntligen har jag tid till att blogga igen! Visst jag har säkert haft lite tid till att göra det tidigare i veckan men det har helt enkelt inte riktigt blivit av.

Imorse hade jag en mattelektion och nu har vi håltimma till 13.20 då jag har Tala inför Andra på Hagagymnasiet. Ganska så soft även om jag helst skulle vilja hoppa lektionen i eftermiddag..

Igår fick vi besök ifrån Frankrike. Min styvpappa är fransman och hans syster och hennes familj kom hit igår eftermiddags och ska alltså stanna här en vecka. Värt att nämna är att de inte talar engelska bortsett ifrån några ord och den första timmen innan min styvpappa kom hem igår blev lite.. stel. Jag har pluggat franska hela högstadiet men kan knappt prata det alls. Jag kan några ord men förstår dock desto mer när jag hör dem prata till varandra. Så nu är ju min styvpappa inte hemma och kan inte agera tolk. Men jag tycker att frukosten gick någorlunda bra då jag, mamma och Olivier satt och åt frukost. Fastän vi knappt kan prata varandras språk så lyckas vi kommunicera rätt så bra och hann prata om vädret samt några artiklar i tidningen. Ganska coolt.

Igår och i onsdags hade jag körlektion och de har gått rätt så bra. Förhoppningsvis så har jag väl körkort till sommaren är här.

_Geccod


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0