Dyra pengar på onödig kurs.

Är nyligen hemkommen ifrån en tre timmar lång och ganska onödig kurs som kallas "Riskettan". En kurs som infördes som ett måste för alla som tar körtkort efter den 1 april. Som sagt tre timmar lång och 850 kronor dyr. Jag har ju lagt pengarna på bättre saker om jag säger så.

Det man gick igenom var saker man (eller åtminstonde jag) redan blivit informerad om. Det var exempelvis en hel del "Don't Drink n Drive" samt lite kring vad man ska ha för attityd ute i trafiken. Vi diskuterade en hel del och fick ibland sätta oss i grupper vid vissa frågeställningar och dela med oss kring våra tankar. Det bjöds på fika där jag och mina bordsgrannar diskuterade onödigheten i kursen och vi bestämde oss för att ta en extra macka bara för att vi trots allt betalt så mycket.

Imorse utnyttjade jag min kortklipphet för första gången. Jag steg upp kl07.40 för att klä på mig, packa idrottsväskan och cykla till skolan. Jag hann breda en macka och packa ner dessutom. Fast jag kom dock 10 minuter för sent. Så ikväll ska jag duscha liksom igår kväll och denna gång packa väskan innan för att sen bege mig upp kl07.30 och försöka komma i tid. Grymt skönt!

Det var för övrigt årets första cykeltur för min del imorse. <- Anteckna i er intressebok!

Imorgon har vi vårt första prov i Matte D. Jag kommer att gå in med fel inställning och har den redan nu. Men ska försöka göra ett par uppgifter innan jag lägger mig ikväll ändå tänkte jag. Bara för att.

Dagens glada nyhet läste jag i veckans lokala TV-tidning. Där fick jag se på framsidan att miniserien som jag pratade om senast idag kommer att börja sändas på SVT2 på fredag kväll.Serien heter Generation Kill. Det är en amerikansk krigsserie i 7 delar där man får följa ett gäng soldater under Irakkriget. Jag gissar på att det kriget ifrån tidigt 90-tal men vet ändå inte med säkerhet. Jag har läst mycket om den förut och till och med funderat på att ladda hem den fast det har inte blivit av. Nu kan jag istället njuta av den på min nya tv och det blir den första serie som jag börjar följa på min 32" stora skönhet här uppe. Ser annars i stort sett inte alls på TV.


Generation Kill
SVT2, fredagar kl22.30


Kommentarer
Postat av: Makrill

Vad kul att du blev ännu mer sugen på att se den efter mitt inlägg :D Vad tyckte du om den nu då? :D Supersugen är verkligen KLOCKREN! :D



Ha en fin kväll!

2009-04-15 @ 20:57:34
URL: http://makrills.blogg.se/
Postat av: Eva Linder

Snygg och praktiskt med snagg!



Ja, skriv en lista på det du vill ha så försöker vi fixa det. Tänk på att vi kan köpa billiga dvd filmer, boxar och även spel. Men det finns ju annat också.



Har haft besök och inte bloggat så mycket. Och idag när jag skulle in så funkade inget! Typiskt!



Ha det bra!

2009-04-17 @ 06:34:24
URL: http://evalinder.blogg.se/
Postat av: Tonårsliv by Leonora - Sälja eller köpa sexleksaker?

Hoppas du får en härlig dag :)

allt väl?

2009-04-17 @ 06:37:58
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/
Postat av: pelle

Riskettan? Det lät ju svinudda ju. Blir bara krångligare och krångligare att ta körkort!

2009-04-18 @ 14:53:36
URL: http://pellespersonliga.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0