Den kom, den sågs, den.. lämnades in.

Då var det alltså söndag för åtminstonde en stund till. En stund på 2,5 timmar.

I fredags var vi och köpte min nya laptop som jag fick av min käre far i USA. Eftersom jag har en laptop nu så passade jag på att skänka min stationära dator tillsammans med datorbord och stol till min lillsyrra, så datorhörnet som jag visade på bild några inlägg längre ner är nu borta. Istället har jag sängen där och dessutom har jag fått upp vårt gamla vardagsrumsbord, ett glasbord, där jag har min laptop på.

Eller snarare där min laptop bör ligga. Det var sista exemplaret som vi köpte, vilket vill säga ett demoex. Ett sånt som står framme och som man får komma fram och pilla på. Den såg fräsch ut och var i stort sett den ända dator som jag tyckte var duglig och snygg för det priset (6000kr) så jag tog den och fick 500kr rabatt. När jag kom hem upptäckte jag att det satt något sorts kladd under några av knapparna och idag åkte vi tillbaka till Media Markt för att se vad som kunde göras.

De skulle försöka rengöra den så gott de kunde till antingen imorgon eller möjligen tisdag. Det kan vara så att någon har kommit fram och spillt dricka av något slag på datorn och i så fall finns det risk för att datorn kan gå sönder i framtiden och därför kanske jag behöver lämna tillbaka datorn och få pengarna tillbaka. De skulle kolla upp det nu under dessa dagar och till dess är jag datorlös. Typ.

Lite små segt sådär. Riktigt skönt med en laptop men lite synd att behöva byta den mot en annan då jag var riktigt nöjd med den i övrigt.

Jaja..

Var på 18 års fest igår och nu inser jag att det kanske vore mer intressant att rikta in detta inlägg på gårkvällen. Det är lätt att vara eftersmart.. Och jag är för lat för att skriva om inlägget dessutom. :P

Igår var jag då på en gammal klasspolares 18 års fest där jag träffade en massa trevligt folk, däribland väldigt många gamla klasskompisar som man varken träffat eller pratat med på länge. Det var riktigt trevligt och riktigt alkoholfritt.

Nu ska jag nog bege mig upp till mitt rumt igen (sitter i källaren) och se den andra Pirates-filmen. Såg nyss klart den första.

Vi hörs!

_Geccod 


By the way..
Tror ni inte att jag missade säsongspremiären av Generation Kill i fredags! Under kvällen bestämde vi oss för att möblera om mitt rum och efter att ha påmint mig själv om att absolut inte missa det under dessa dagar så lade jag tankarna på annat och missade det. Shit happens tänkte jag och satsade på att se reprisen igår natt istället. Ja.. Imorse kom jag på att jag missade även den. Sjukligt irriterad man kan bli..

Kommentarer
Postat av: pelle

Yo, är det en bra dator du kirrat dig då?

2009-04-20 @ 22:20:50
URL: http://pellespersonliga.se
Postat av: Rebecca

Generation Kill är riktigt bra! Såg hela säsongen i julas.

2009-04-22 @ 08:56:22
URL: http://rebeccahultqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0