Torsdagsrundan

Hej!

Idag har jag skapat min egna lilla torsdags morgonrunda. Första lektionen är Skapande Svenska på De Geers Gymnasiet. Därefter går jag ner till Drottninggatan (stan) som ligger knappt fem minuter därifrån. Väl nere på stan så köper jag två coca-cola och en twix för 20 kronor på Gottoteket och sedan går jag till McDonald's där jag köper två Toast och en stor kaffe för 30 kronor. Packar ner frukosten i väskan och går mot Hörsalsparken för att vänta på spårvagnen till skolan och samtidigt låta kaffet svalna. Rasten mellan Skapande Svenska och Fysiken är 30 minuter lång och på den tiden ska jag hinna med allt samt hinna till lektionen. Kom till lektionen lite innan till och med för att sedan kunna packa upp böckerna, börja dricka kaffet som svalnat samt äta upp mackorna under genomgången. Vet inte vad läraren tyckte om min frukost på lektionen, hon tittade lite på mig men sa inget. Att ha med sig läsk, kaffe eller någon godis brukar inte vara något problem för dem, men mackor är ändå en annan sak. Det har gått förut.

Hur som helst så tycker jag det är en ganska skön morgonrunda och jag var faktiskt på ovanligt bra humör efteråt. Kände mig typ glad. Kan ju dra ner på kostnaden genom att bara köpa en toast på Donken, kom ju på att det var lunch efter fysiken och tills dess klarar man sig på en toast.

Jag sparar i alla fall pengar på det än om jag skulle köpa allt i skolan och dessutom är Gyllene Måsens (älskar det smeknamnet) kaffe mycket godare.

Ikväll och i eftermiddags har jag pluggat Kemi. Känns rätt okej även om jag fortfarande inte förstår hur man räknar ut ett grundämnes m eller så var det M. Massor med konstiga tecken man måste komma ihåg. Hehe.

Nu ska jag prova att starta World of Warcraft som polarna i skolan har fått mig att börja spela igen.. Det är ändå ett rätt kul spel.

Godnatt!

_Geccod


Kommentarer
Postat av: Eva Linder

Ja, det är mkt pangar i Malaysia. Vilken trevlig runda på mornarna, låter storstad tycker jag:)

2008-09-11 @ 22:35:19
URL: http://evalinder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0