Så det kan gå.

Imorse så var jag drygt en halvtimme försent till lektionen. Eller ja.. Till De Geer där jag hade min Rest. Så att jag kom försent gjorde väl inte särskilt mycket mer än jag lika gärna kunde ha satt klockan lite senare och fick lite mindre tid på mig att jobba. Läraren i sig hade lektion på annat håll.

Jag brukar komma försent till första lektionen. Oftast är jag drygt 10 minuter sen eller annars är jag precis i tid. Vet inte riktigt varför det blir så.. Det bara blir. Kommer inte upp ur sängen på morgonen typ. Frukost hinner jag aldrig äta heller, jag förstår seriöst inte hur klasskompisarna hinner gå upp, duscha, äta och hinna till skolan i tid. De går ändå upp runt klockan sju på morgonen.

Hur som helst. Det jag ville komma till var att min kära syster självkart hade tagit med sig mitt spårvagnskort till sin skola. Så jag fick vandra upp dit (400m) för att möta henne och ta spårvagnen därifrån. Vilket är anledningen till att jag blev ännu senare imorse. När jag stod där vid hållplatsen på morgonen så såg jag en gammal gubbe som kom där med sin rullator och gick mitt emellan spårvagnspåret på gatan. Jag tyckte det var ett dumt val av honom att gå mitt i spåret, tänk om en spårvagn skulle komma liksom. Antagligen tänkte han samma sak i just den stunden för han bestämde sig för att kliva upp på Hållplatsen. Spårvagnshållplatserna här i stan ligger aningen högre upp över gatan än en vanlig trottoarkant och han skulle självklart upp där. Så först upp med rullatorn, sen ett steg upp och på det tredje så låg han på rygg med rullatorn över sig mitt i gatan. Suck. Jag fick springa bort och hjälpa honom upp. Hade världens problem att få upp honom då han var ganska stor för att vara så gammal. Men efter lite slit så kunde han sätta sig på trottoarkanten och därefter fick jag upp honom på fötter.

Han tusentackade mig och typ sade att jag var en fin gosse (eller ungdom) och att det inte var lätt att vara gammal. Det visade sig att han var 95 bast. Tur att det gick bra i alla fall. Måste ha sett rätt kul ut ifrån spårvagnen som åkte förbi i motsatt riktning när jag stod och slet i honom. Hehe.

Nu måste jag plugga lite.

_Geccod

 
Just det.. Ville med den här bilden visa att det faktiskt är rätt så mysigt med snö. Eller det tyckte jag i alla fall igårkväll när bilden togs. Det är mysigt att titta på när man är inomhus med en filt och typ något varmt att dricka har jag kommit fram till idag. Annars hatar jag snön.

Kommentarer
Postat av: Eva Linder

Gud vad vackert med snö, ja, jag vet inte riktigt hur det ska gå för mig i vinter. Jag som älskar snön och det är underbara knarret under skorna på morgonen. Men det får väl gå..

Du ÄR en fin gosse, Dylan:)

2008-11-26 @ 03:02:17
URL: http://evalinder.blogg.se/
Postat av: pelle

Det handlar om att vara morgoneffektiv, så är det bara!

2008-11-26 @ 13:43:10
URL: http://pellespersonliga.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0