Min egna medicin.

Jag hatar att vara sjuk. Ändå önskar man ju ibland att man kanske kunde få en lite förkylning som är stor nog att stanna hemma för, typ då man verkligen inte har lust att plugga eller då det varit mycket. Fast när man har mycket så vill jag ju heller inte stanna hemma eftersom jag vill få sakerna gjort. Det jag vill komma fram till nu är att jag inte tycker om att må dåligt. Jag hatar det verkligen. Samma sak gäller nervositet, det hatar jag nästan än mer. Har funderat lite och typ tänkt på om man inte kan börja försöka gilla nervositetskänslan istället, om det ens går att göra så. Det vore ju grymt mycket skönare om det var en skön känsla istället för hemsk, fast den finns ju där av en anledning och jag det är nog meningen att det ska kännas hemskt. Kanske.

Ja, att må dåligt är ju som sagt inget roligt. Man orkar inte göra mycket och har man exemepelvis magsjuka så ligger man bara där och mår allmänt dyng illa. Det finns ju många mediciner mot sjukdomar och mycket så kallade huskurer som man kan ta hjälp av. Om de hjälper eller inte är ju upp till en själv. Mycket sitter nog psykiskt också, som med småbarn och blåster. Det känns ju alltid bättre om någon blåser eller om man sätter ett blåster på var det gör ont. Sen kan ju detta psykiska gå väldigt långt och man kan komma att få stämpeln "hypokondriker". Nu har jag dock inte läst på riktigt vad det innebär helt att vara sådan fast av det jag vet så är det folk som tror att man har ont och är sjuk fast man i själva verket inte är det.

Personligen tror jag att alla har lite så ibland, att man tror att det är värre än det är. Fast det är ju bättre det än att skita i ett skärsår totalt och låta allt gå illa istället. Helt klart.

Jag har som sagt funderat över detta lite och kommit fram till att ett bra botemedel för mig när man mår dåligt eller känner sig allmänt nere är att vara glad. Sen är det ju inte alltid lätt att vara glad då man är deprimerad, fast då borde man ju göra något så man känner sig glad. Jag brukar exempelvis lyssna på lite uppiggande musik och ett speciellt band jag lyssnar på då är Gorillaz, som har många riktigt sköna låtar.

"Feel Good Inc." @  Youtube

Det blev ett kort inlägg idag. Skönt med helg är det i alla fall.

_Geccod


Kommentarer
Postat av: Erika

Den bästa medicinen när man är sjuk eller mår dåligt i allmänhet är att göra sånt som man vanligtvis tycker är kul. Så är det för mig iallafall. Jag tycker att nervositetkänslan när man ska upp på scen är både det bästa och det värsta som finns. Man vill inte gå upp men när man väl står där så känns det underbart. För det mesta ;)
Krya på dig!

2008-03-14 @ 15:13:54
URL: http://idaerika.blogg.se
Postat av: Geccod

Ja, under uppträdanden är ju all nervositet som funnits där innan som bortblåst. Det är ju skönt, såklart.

Hehe, tack fast jag är mår rätt bra. Förstår om blogginlägget kan få en att tro att jag är/varit sjuk. ;-)

2008-03-14 @ 15:17:58
URL: http://geccod.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0