A Geccod's Life

Då har sista veckan innan lovet inletts. De senaste tre veckorna har vi haft ett prov under respektive vecka, något som den här veckan tydligen inte vill vara utan. På torsdag är nog det viktigaste matteprovet av de som varit eftersom det är det första av två prov i Matte B. Vilket betyder att jag måste plugga som en liten gris för att lära mig allt som vi ska kunna tills dess, jag ligger efter som satan.

Årets snöfall kom idag också. När jag slutade skolan gick jag 200 meter till spårvagnshållplatsen och hann under den tiden fövandlas från en trött elev till en nerkyld och irriterad snögubbe. Anledningen till att jag blev irriterad var för att frisyren förstördes av det snölagret som bildats ovanpå.

Väl på spårvagnen träffade jag en polare som jag gick med i högstadiet. Jag saknar den klassen lite men man träffar nästan dagligen gamla polare därifrån.

Eftermiddagen spenderade jag hos min Morbror och Moster där jag lyckades plugga på matten en del, även om jag kunde ha gjort mer känner jag. Datorns fel att det blev mer sånt än plugg. Haha!

Jag åkte hem till kl.20 tiden och har pulat lite med bloggen. Bestämde mig för att byta inriktning trots allt. Det är ju roligare att bara kunna sätta sig och skriva om vad som hels, som nu, istället för att behöva gå en promenad eller åka en spårvagnstur så man kan komma på ett bra ämne efter några dagar. Visst, det är kul att skriva de inlägg som jag skrivit under nästan tre månader nu, men det är som sagt svårt att komma på något att skriva om.

Förhoppningsvis ska jag kunna slänga in ett "funderingsinlägg" någon gång ibland också. Ni kommer hitta dem under ämnet "Funderingar". Har även bytt namn på bloggen till "A Geccod's Life" som syftar på mitt liv, ett Geccods liv. Jag är en Geccod, den enda Geccod. Kanske startar jag ett namn för folk som mig? Måste bara komma på något speciellt med mig först så jag vet vad som kännetecknar en Geccod.

Hade tänkt att ändra designen på bloggen också, men kommer inte på något som blir särskilt mycket bättre än det är nu. Stör mig på att inte bannern blir bredare än den är heller.

Aja, ni kan ju förvänta er minst ett inlägg om dagen i framtiden i alla fall måste lära mig att skriva blogg på ett annat sätt. Jag skriver fortfarande som om jag skrev ett fett funderingsinlägg om Växthuseffekten. Det släpper väl tids nog. Förhoppningsvis.

Godnatt på er!

_Geccod

image28

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0