Jockes Tåg

Var hemma hos min kusin och fikade och firade hans stundande nio års dag idag. Det några till där som man kände igen och det blev en rätt så trevlig seneftermiddags stund.

Jag har funderat lite de senaste dagarna på att köpa en Nintendo DS. Den senaste sortens Gameboy som finns ute på marknaden. Anledningen till att jag vill ha en sån är dels för att få uppleva alla dessa klassiska Nintendo spel som man inte kan spela på ett Xbox 360 och dessutom för att de är smidiga att ha med sig om man ska någonstans, typ till Gränna nästa vecka strax innan man ska sova eller liknande. Bara soft att ha.

Om jag skulle köpa en sådan så skulle det kosta lite mer än drygt 2000kr, men det skulle i så fall innebära att jag är lite olaglig vad gäller att ordna spel till den - med andra ord så behöver jag inte lägga ner mer pengar på den.

Sen idag så tipsades jag om en bärbar dator som säljs på MediaMarkt för 3999kr. Jag kollade upp den och upptäckte att den faktiskt är mycket bättre än den här stationära datorn som jag skriver på. Alltså blir det till att hoppa på Jockes tåg och även jag kommer nog att köpa en ny dator. Han köpte ju en egen stationär dator förra veckan. Jag hoppas bara att den finns kvar på lagret, ska nog åka dit imorgon eller på tisdag och köpa den i så fall.

Nu ska jag lägga mig och läsa vidare på Harry Potter och ska snart gå och lägga mig. Jag och Syrran möter ju Alexa vid ÖB imorgon bitti klockan 07.30.

_Gecccod

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Sv; Visst!

2008-06-30 @ 18:20:58
URL: http://typperra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0