Skärblacka

Då var min näst sista sommarjobbsvecka påbörjad och om jag skulle orka sätta mig och räkna veckorna så misstänker jag att det inte är mycket kvar av sommarlovet. Som tur är så har jag inte orkat sätta mig och räkna ut det ännu.

Det är varmt. Alldeles för varmt. Har gått runt med min vattenflaska mest hela dagen egentligen.. Självklart har jag jobbat en del också, om även inte särskilt mycket. På förmiddagen tog Malin och Frida uppvärmingen och jag kunde då ta det lugnt och jonglera lite i skuggan i början, sen hjälpte jag ungarna med övningar som brygga och stå på händer med mera. Därefter åkte jag och Icka för att handla fika och efter att ha hittat bullar som alla tålde så åkte vi tillbaka och gjorde fika.

Efter fikapausen delade vi upp alla 25 ungar i tre grupper där de fick träna studsmatta, mänskliga pyramider samt lite jonglering. Efter 45 minuter var det dags för avslut och stretching och därefter lunch.

Jag och Icka sa att vi skulle ta uppvärmingen på eftermiddagen och till vår lycka så kom det bara två ungar som vi körde halvtid med istället. Det går knappt att träna någonting då ungarna är så få, i alla fall inte under särskilt lång tid. Ja, efter att ha plockat ihop studsmattan och de övriga mattorna under ett vattenkrig som resulterade i tre dyngsura tränare (Jag, Malin och Frida) samt en trasig saftbehållare så bar det av hemåt.

Vet inte vad jag ska göra nu riktigt. En glass vore gott så det kanske blir en promenad ditåt och sedan hem för att läsa i trädgården eller något liknande.. Är fortfarande lite halvseg efter helgen som gått. Får berätta mer om den senare.

_Geccod

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0