När jag hör din röst

Dagens enda lektion är över och nu är det alltså äntligen helg. Igår blev det varken något bloggande eller någon träning. Jag hade egentligen tänkt att träna men då jag kände mig så trött och aningens illa mående så hoppade jag över det. Istället lade jag mig i sängen för att läsa litegrann ur boken "När jag hör din röst" (New Moon), den andra boken i Twilight-serien. Läste klart den första för drygt en eller två veckor sedan. Visst, den tyckte jag faktiskt var bra, helt klart. Men inte så överdrivet bra som typ Harry Potter som den har jämnförts med väldigt mycket. Men som sagt, det var en bra bok. Jag satte därför igång lite lätt med den andra boken i måndags och har läst lite under kvällarna nu i veckan. Den blev bättre och bättre och igår råkade jag läsa klart den efter drygt 7 timmar. Jag var totalt fast vid den igår kväll. Haha!

Den var med andra ord mycket bättre än den första boken då den innehöll mycket mer spänning, mysterier och mindre trims-trams mellan de två turtur-duvorna Bella och Edward. Den första boken lade en bra grund för den här uppföljaren och samtidigt har den andra boken öppnat upp för ytterligare en spännande uppföljare som jag ska börja läsa nu i helgen hade jag tänkt.

Ska försöka se filmen i helgen också. Då det faktiskt blev så mycket hysteri (främst bland alla tjejer men även bland killar) kring den här filmen och böckerna nu innan jul så hade jag bestämt mig för att se vad det är för något. Har läst böckerna nu och ser fram emot filmen som jag inte vill ha för starka förhoppningar på då jag vet hur dåliga både Harry Potter och Eragon blev på film jämnfört med böckerna som de baserats på. Ja, vi får se vad jag har att säga efter filmen.

Idag fyller min kära mor år och vi ska då fira henne såklart. Några bekanata kommer förbi hit ikväll och min moster är redan här nu. Har inte sett henne på länge och det var ännu längre tid sedan jag sett henne gå då hon var med om en svår olycka i en buss där hon krossade ena knät och bröt handleden. Hon ser ut att må mycket bättre nu, vilket är kul.

Trevlig helg på er!

_Dylan



En väldigt bra bok!

Kommentarer
Postat av: pelle

Jag undrar varför den jämfört så med Harry Potter? Är det för att det är flera böcker? Jag fattar inte.



(Massmeddelande; Operation Blogghora har börjat, hjälp till du med!)

2009-03-15 @ 16:56:56
URL: http://pellespersonliga.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0