Boken är kommen!

Idag är den första av veckans två studiedagar. Klockan börjar närma sig två och om lika många timmar ska jag möta upp Jocke någonstans. Tanken är att jag innan dess ska ha pluggat också men ändå sitter jag här nyduschad framför bloggen.

Med posten idag anlände min nybeställda bok "Ljudet av ditt hjärta" som jag har sett fram emot att börja läsa sedan jag läste ut den andra boken i serien under torsdagskvällen förra veckan. Beställde den via CDON.com och fick det även fraktfritt samt 40 kr billigare än i stans bokhandelsaffärer. Grymt smidigt att kunna beställa det via nätet för ett billigare pris när man har så ont om pengar som jag har just nu. Har fått offra både en och annan cola, fest och filmkväll för att ha råd med den här boken. Fast jag tror jag kan hålla mig utan det i två veckor till. Eller det kändes så när jag beställde boken i alla fall.

Här om dagen lämnade jag in min "projektanmälning" inför mitt tredje år i gymnasiet. "Projekt" är en kurs på 100p som de flesta teoretiskalinjerna på gymnasiet har under sitt tredje år. Tanken är att man ensam eller med flera ska göra ett projekt som helst ska ha med inriktningen på sin linje att göra. Jag och min gode vän Albin lämnade in vår anmälan och tanken är att vi ska bygga upp en sorts community/samlingsplats för fans av diverse popoulära tv-serier. Vi blev så hypade av idén att vi helst skulle vilja börja med det med en gång men vi måste tyvärr vänta in att kursen börjar i höst. Hoppas bara vi är lika hypade på det då som vi är nu med tanke på att vi har stora planer för det hela. Man kan se det som en grov utbyggnad och utbredning av min Lost blogg eller snarare som att min Lost blogg blir en utbyggnad av vårt projekt.

Ja, ni får förhoppningsvis se det hela senare i höst.

Peace out!

Dylan


Solen skiner idag!

Kommentarer
Postat av: Linda

Hej hopp!

Allt bra idag?

2009-03-18 @ 14:57:30
URL: http://ndail.blogg.se/
Postat av: Linda

Härligt!

vad gör du?

2009-03-18 @ 17:22:34
URL: http://ndail.blogg.se/
Postat av: sannie

hoppas du har haft en bra dag idag! :)

2009-03-18 @ 19:24:49
URL: http://sannieschutt.blogg.se/
Postat av: pelle

Jag vill också hinna läsa Twilight-böckerna och framför allt ha studiedagar. Hade inte du sportlov nyss, lyxunge! ;P

2009-03-18 @ 21:30:28
URL: http://pellespersonliga.se
Postat av: Sara-Louise Nilsson

Svar: Ja visst är dom fantastiska. Vilken är din kentfavorit?



//Sara-Louise

2009-03-18 @ 22:10:47
URL: http://saralouisenilsson.blogg.se/
Postat av: Eva Linder

Vilket spännande projekt, förstår att du ser fram emot det. Emelie har läst alla Twilight böckerna här, hon var helt betagen, gick inte få kontakt med under tiden. Jag har bara sett första filmen. Rätt skaplig!



Och du, det där med Sverige och mat. Är nästan så att man skäms när folk frågar vilka kryddor vi brukar använda. Jag menar här är det som ett fyrverkeri av smaker. Men å andra sidan din mamma är rätt osvensk och lagar mat med sting i. Och kryddor sägs vara bra och nyttiga. Men salt och peppar, låter konstigt:)

2009-03-19 @ 07:43:36
URL: http://evalinder.blogg.se/
Postat av: Kunnig pojke

Rättelse: Det är inte bara de teoretiska programmen som har Projektarbete, utan precis alla program har det. Är man inte godkänd i den kursen får man inget slutbetyg över huvudtaget, så får man IG så är hela gymnasiestudierna åt skogen (om man inte gör något slags "omprov"). :)

2009-03-26 @ 19:36:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0