The Spirit

Då var det allså söndag igen. Det har varit en rätt så skön helg ändå. Var hemma hos Jocke i fredags och spelade lite samt såg en film. Rätt så soft. Sen igår träffade jag Hubbe och Viktor för att först äta pizza med Hubbe på Toppizza som för övrigt gör en av stans godaste pizzor och därefter mötte vi upp Viktor, som hoppade över pizzan, på Filmstaden och därefter såg vi på The Spirit som inte fått särskilt bra kritik. Men med tanke på hur skaparnas två senaste filmer varit (Sin City och 300) så ville vi se den ändå.

The Spirit är helt klart en speciell film som grundar sig på en serietidning. Det visar de väldigt mycket med att huvudpersonen kanske står och tänker högt (som i en fluffig tankebubbla) eller hur de har filmat det.Ibland kanske man exempelavis ser dem i 2D perspektiv. Annars så är färgsättningen väldigt häftig. Det mesta av filmen är väldigt mörk och ibland till och med helt svartvit. Andra gånger är bakrunden svarvit och karkaktärerna i färg och ibland finns det endast vissa detaljer som har färg i den svartvita scenen som en knallröd slips, blå ögon och sånt. Sen är den självklart väldigt svartvit på ett modernt sätt. Ja, det är svårt att förklara men ni som har sett Sin City vet nog vad jag menar.

För övrigt så är den riktigt snyggt filmat med väldigt coola effekter och ni som gillar skaparnas tidigare filmer "Sin City" och "300" vet vad ni har att vänta er. Själva handlingen i sig är väl det klassiska, en sorts hjältefilm med en ond och galen skurk.




Planerna inför idag? Ska övsningsköra klockan ett. Senare hade jag, Hubbe, Viktor och Malin typ tänkt att träffas och ta en fika på stan eller något sånt. Har dock en vag känsla av att det kanske inte blir av.

Fick för övrigt en del bilder av Malin igår. De två första är ifrån när hon, jag och Sandra var och fikade typ innan förra sommaren, så de är inte direkt nya. Den tredje är på mig ifrån i somras då vi jobbade ute i Skärblacka. Det är väl kanske inte några superbra bilder på mig, men det kan ju vara kul att se vem det är som skriver denna blogg också tänkte jag.

_Geccod


Synd det att de två första är tagna innan sommaren och den tredje under sommaren?

Kommentarer
Postat av: pelle

Jag har hört att den filmen blivit sågad av kritiker världen över:P Men du skulle rekommendera den?

2009-01-11 @ 15:29:06
URL: http://pellespersonliga.se
Postat av: g,

ddddddddarin ;) haha

2009-01-21 @ 17:53:59
URL: http://ggina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0