Flera mobbade filmer som är bra.

Då var även denna helg över. Det har inte hänt särskilt mycket spännande att skriva om egentligen..

Jag har sett några riktigt bra filmer på senaste tiden som egentligen inte har fått någon bra kritik. Det började förra lördagen med The Spirit. Nu i veckan såg jag A man apart med Vin Diesel. En av hans genombrotts filmer skulle jag tro.. Eller en av de första som han var känd i åtminstonde. En action film där Diesel spelar polis vars flickvän blir mördad av några knarkkarteller och han ska då självklart hämnas henne.

Idag såg jag den nya animerade Star Wars filmen som jag egentligen inte hade några höga förväntningar på. Men den var faktiskt också helt okej och jag ser gärna att de gör fler liknande Star Wars filmer i framtiden. Filmen kändes egentligen inte som en hel Star Wars film, snarare som ett avsnitt i en serie. Det var inte någon jättedjup story som i de andra filmerna utan mest en massa skjutande. Ja, den var bra i alla fall.



Nyss så såg jag även The Golden Compass som var förra vinterns stora fantasyfilm. Även den var helt okej fastän jag faktiskt har varit rätt skeptisk emot den. Det är början på en Trilogi och filmen väcker med andra ord väldigt mycket frågor som man inte fick svar på i det snabbt avklippta slutet. Läste nu att det troligtvis inte blir någon uppföljare för att den tydligen blev en riktigt stor flopp. Sjukt segt i sånt fall.. Den var faktiskt helt okej.


_Geccod


UPDATE:

Inte undra på att jag tyckte Star Wars filmen snarare kändes som ett avsnitt än en film. Det är tydligen en spinoff till den animerade Star Wars tv-serien The Clone Wars som jag av någon sinnesjuk anledning har missat. Vart har jag hållt till det senaste året? Jag har ju hel missat denna serie. Måste köpas så fort den ges ut.

Kommentarer
Postat av: Eva Linder

Du får ha en tom väska med dig när du komemr hit, och fylla den med billiga filmer och boxar:)

2009-01-19 @ 02:35:20
URL: http://evalinder.blogg.se/
Postat av: pelle

Star Wars-kulturen bara växer och växer. Kanske vore dags att slopa det?

2009-01-19 @ 18:28:55
URL: http://pellespersonliga.se
Postat av: Eva Linder

Ja, det finns såååå coola ställen här. Och data-mobil- och teknikshoppingcentrumet på 8-10 våningar, där kan ju du stanna hur länge som hellst:)

2009-01-20 @ 00:06:33
URL: http://evalinder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0