Travian Team Träff

Okej, söndag idag. Imorgon är det skola igen och årets första och enda sportlov är snart förbi. Jag vill börja med att berätta att jag känner mig riktigt usel bloggningsmässigt. Jag har funderat och jag tror jag ska försöka bli lite mer aktiv. Det har varit lov och jag har knappt egentligen orkat ta tag i någonting, bortsett ifrån plugget och träningen förstås. Men ärligt talat så har jag saknat bloggandet litegrann ändå och angående min lilla Lost-blogg så vet jag inte riktigt vad som händer.. Vi får se helt enkelt hur det blir med bloggningen. Jag lovar inget.

Jag kan ju ta och börja med att berätta om den här helgens händelser. Igår (lördag) var det dags för Travian Team Träff här i Norrköping. Ni som känner mig personligen och ni få som har följt bloggen väldigt länge vet ju kanske att jag har spelat ett webbläsarspel kallat Travian. Utan att gå in på närmare detaljer kan jag berätta att det är ett sorts textbaserat strategispel som man spelar genom sin webbläsare. Det pågår i realtid online och man spelar med och emot många andra spelare ifrån hela Sverige. Att det pågår i realtid menas att man inte kan trycka på "Paus" helt enkelt utan det pågår dygnet runt och är man inte väldigt aktiv så är man om inte annat väldigt körd. Det är ett väldigt tidskrävande spel med andra ord.

För att Travian ska fungera måste det finnas folk som sköter om servrarna och ser till att allting fungerar spelmässigt. Om folk har frågor så finns det Supporters som svarar på frågor och om någon fuskar så finns det så kallade Multihunters som stänger av dem. Dessutom finns det ett forum och där behövs det moderatorer som måste hålla det i ordning. Nu blev det väldigt mycket info för er men det är i alla fall Travian och hur det funkar i stora drag.

Jag jobbar ju då som Supporter på en server och hjälper alltså spelare som undrar över någonting eller helt enkelt har problem med spelet. Jag är alltså med i svenska "Travian Teamet". Nu i helgen så hade det svenska Travian Teamet en träff här i Norrköping och vi blev ungefär 20 stycken som var närvarade. Det var med andra ord folk som kom hit ifrån olika delar av Sverige och nu har jag träffat några förut men alla har vi från början lärt känna varandra via nätet och via Travian som vi alla jobbar med.

Så igår hade vi en liten (2 timmar lång) presentation av oss själva, därefter blev det laserdoome och sen så samlades vi hemma hos Admin (högsta chefen) där det åts pizza, spelades Guitar Hero och pågick en väldans massa roliga diskussioner under kvällens gång. Vi umgicks och hade det rätt trevlig med andra ord.

Det var väldigt mycket nytt folk, det är en helt annan sak att chatta med någon över nätet och prata med denne i(rl) verkliga livet. Sen var det mycket folk i olika åldrar då några var i min ålder och andra var mycket äldre så lite svårt att veta hur man ska bete sig och så.. Men det var rätt trevligt ändå.

Så idag är jag lite små seg/bakis/trött. Har börjat spela Travian igen och ska väl dra på en film eller något sånt strax. Får se om jag slänger upp lite bilder ifrån igår så fort jag får tag på några.

_Geccod



Kommentarer
Postat av: Josefine "Yozzan" Lande

Från Lucas till Tink, var en ganska stor ålderskillnad ^^

2009-02-27 @ 00:14:18
URL: http://altgirl.blogg.se/
Postat av: Lovely

Hej hej



jag tycker att du klarade det väldigt bra...;) Att du e så ung tänker man inte på :P



Allt bra med dej annars



Kramis



Lovely

2009-03-02 @ 06:20:24
URL: http://lomia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0