Spårvagnen och cyklisten.

Nu sitter jag hemma hos min Morbror och Moster, fast i skrivande stund är bara min Moster och Kusin hemma. Slutade skolan idag runt klockan tre och fick springa till spårvagnen, liksom många andra, för att inte missa den. Det var typ överfullt vilket det kan vara ibland på sträckan mellan skolan och stan eller mellan stan och Resecentrum. Hur som helst så stod jag utan att hålla mig i och snackade med några kompisar. Helt plötsligt känner jag hur en polare till mig (drygt 100kg stor) stämplar min fot mot golvet och sedan slänger sig över mig samtidigt som jag slängs med och ligger snart över en massa andra människor. Det gick typ i slowmotion (vilket det brukar göra i olyckshändelser av olika slag, ibland) och jag såg liksom hur vi halvflög  på snedden på något vis.. Svårt att förklara. Men det som hände var i alla fall att spårvagnen körde på en cyklist på något vis och fått tvärstanna.

Cyklisten var ju snabbt på fötter igen som tur var och han hade väl hunnit slänga sig av cykeln i sista stund eller nåt.. Jag såg ju ingenting direkt men cykeln låg bredvid spårvagnen. Det är lite coolt hur människor fungerar så där. Man frågar någon random person om någon var skadad och får ett svar som om man kände varandra typ.. Alltså man kan bara ställa sig och prata eller berätta för en grupp med okände människor vad som har hänt eller vad man bör göra, inte för att jag gjorde något av det sistnämnda då men ryktet om vad som hänt spred sig snabbt bland oss resenärer.

Ví blev tvungna att gå av spårvagnen som hade ställts på Nödstopp eller var tvungen att stanna kvar för utredning eller något sånt, sades det. Så det blev en promenad ifrån Väster Tull och hem för att därefter ta cykeln hit där jag är nu.

Tur att ingen skadade sig ordentligt i alla fall.

Har ju mitt jäkla matteprov imorn, som en vän försökte lugna mig med att det inte kunde bli högre än Godkänt. Jag är orolig för att inte ens få Godkänt på provet.. Suck..

_Geccod

Kommentarer
Postat av: Eva Linder

Fy, vilken eftermiddag, man blir rätt skakig, även om man inte själv är riktigt inblandad. Gjorde du illa dig när du blev stämplad och sedan ramlade?

2008-09-04 @ 18:34:53
URL: http://evalinder.blogg.se/
Postat av: Jock3

Haha, vilken grejj :P varenda ben brutet då? :P (100 kg) ;)

2008-09-04 @ 21:43:20
URL: http://jock3s.blogg.se/
Postat av: Ullis

lycka till på provet.. puss

2008-09-04 @ 22:48:46
URL: http://ullisblomman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0