Lilla Norrköping

Då var helgen kommen ännu en gång. Skönt! Dagen har varit okej men rätt jobbig på förmiddagen då vi hade tre lektioner innan lunch. Sen hade jag ju Skapande Svenska efter lunch, vilket var rätt okej det med. Lite segt att sluta sent på en fredag dock.

Köpte lite syrsor efteråt och därefter åkte jag hem. Spårvagnen var verkligen proppfull idag. Jobbigt.

Seriöst, Norrköping är litet. På spårvagnen på vägen hem gick en gammalklasskompis ombord på spårvagnen. Det var en sån gammal kompis som man aldrig pratar eller ens hälsar på längre. Vi anlände till stan och då stiger ännu en gammalklasskompis på och även hon var en sådan som man inte hälsar på (eller som inte hälsar på en heller). Strax därefter passerar en tredje gammalklasskompis på samma spårvagnshållplats. Henne har jag däremot pratat lite med när jag sett henne. Alla de tre var ifrån min klass som jag gick i åk 5-6.

Men visst, att man inte hälsar på varandra är självklart trist men ibland tycker jag själv att det är skönt. Som idag till exempel. Hälsa på tre gamla klasskompisar inom loppet av en minut och på nästa spårvagn klev, tro det eller ej, en fjärde gammalklasskompis ifrån högstadiet upp. Henne hälsade jag dock på igårmorse när jag klev på spårvagnen påväg till skolan. Det roliga var att jag såg henne på samma spårvagn även denna morgon. Har knappt sett henne sedan slutet av nian.

Ja, Norrköping är som sagt litet. Vill nog flytta till något större när jag blir större. Stockholm vore nog rätt fint, det är lagom stort. Eller Los Angeles? Man vet ju aldrig.

Ikväll var det tänkt att jag skulle träffa Mac och Hubbe igen. Men Mac kunde inte för han skulle hjälpa till hemma för att förbereda ett par födelsedagsfester hemma imorgon. Hubbe har jag inte fått tag på ännu så vi får se vad som händer.

Det allra värsta är att internet har valt att inte fungera på min dator där uppe. Fett jobbigt.

_Geccod

Kommentarer
Postat av: Eva Linder

Har du somnat:)

2008-10-01 @ 16:05:13
URL: http://evalinder.blogg.se/
Postat av: Jock3

SV: Jo precis spänna åt sadeln med ;)

2008-10-02 @ 11:22:42
URL: http://jock3s.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0