Geccod Rekommenderar - Travian

Ni som följer min blogg har säkerligen hört mig nämna Travian ett antal gånger och som ni säkert förstår så är det ett spel. För er som inte förstår så kan jag berätta att det är ett spel. För att vara lite mer exakt så är det ett webbläsarbaserat spel, som med andra ord spelas direkt i webbläsaren och kräver ingenting förutom en webbläsare och ett konto. Någon spel lust behövs inte, du kommer fastna ändå.

Travian i sig går ut på att du till en början bygger upp din by med den stam som du valt att spela. Man kan välja mellan att spela stammarna German, Romare och Galler som i annan betydelse står för offensiv, mittemellan- och defensivspelstil. Ganska tidigt i spelet så börjar man bygga trupper så att man kan anfalla sina grannar och på så sätt samla på sig resurser för att kunna bygga ännu mer. Man bildar även allianser och spelar tillsammans med andra spelare och sammarbetar genom att anfalla andra eller försvara varandra. Det är ett väldigt socialt spel utan någon som helst rörliggrafik överhuvudtaget.

Ett spel för alla åldrar har vi upptäckt i vår allianschatt eftersom jag (17år) satt och diskuterade det med en 30 åring och 41 åring som jag spelar med på samma server. Riktigt roligt!

Nämnde jag att det är gratis?


http://www.travian.se

Just nu spelar jag på en internationell server som är ganska långt gången, så att starta ett nytt konto där är bara onödigt. Jag rekommenderar att ni registrerar er på Server 7 genom att klicka på länken ovan.

_Geccod


Detta är ett exempel på en by som är under uppbyggnad.

Kommentarer
Postat av: Jock3

jo, du har väll nämnt det nån gång sådär.. ;)

2008-09-08 @ 22:24:12
URL: http://jock3s.blogg.se/
Postat av: Eva Linder

Jag ska titta mer på det här i morgon, låter spännande. Jag (46 år) kommer säkert att bli fast som med allt annat. Sedan får jag väl dataförbud av de andra i familjen, för jag sitter vid datorn i stort sett hela dagarna, även nu när jag inte jobbar. I morgon ska jag sätta in länken på din blogg hos mig, så att mina läsare kan få chansen till detta.

2008-09-08 @ 23:48:12
URL: http://[email protected]
Postat av: Mac

Ett tips Eva - Håll Dig borta från Travian, Du kan bli smittad! :)

2008-09-09 @ 18:03:08
Postat av: Eva Linder

Mac: Det saknas en bloggadress i ditt inlägg:)

2008-09-09 @ 20:42:24
URL: http://evalinder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0