Den perfekta blogginläggstiteln

Hej hej,

Har haft ett mindre uppehåll den här veckan. Vet inte riktigt varför det har blivit så för jag har varken känt mig trött på att blogga eller inte orkat. Har ju loggat in för att kolla besöksstatistiken. Besökstatistiken är nog det näst bästa med bloggen. Att få skriva av sig är det bästa, kommentarer det nästbästa och sedan kommer i alla fall besökstatistiken på en god tredjeplats.

Tränade lite på cirkusen ikväll. Egentligen var jag bara grymt sugen på att träna jonglering idag men jag har ju också en akrobatikträning, som vi så fint kallar för Grabbakro. En grabbgrupp alltså. Har inte tränat det på några veckor nu och det kändes väl som det var dags att gå på en träning samt hinna träna lite jonglering under timmen innan. Vilket jag gjorde. Men sen visade det sig att en kompis till mig skulle vikariera eftersom vår tränare (som vi för övrigt skulle ha för första gången idag) inte kunde komma av någon skum anledning. När det var dags för träning så hade det kommit två killar till och båda är gammla cirkuselever/cirkusungar som jag varit tränare åt en gång i tiden och drygt 10 år gamla.

Träningslusten låg på topp. Not.

Jag hoppade den träningen och tränade totalt 1,5 timmes jonglering istället. Fem bollar. Det känns bättre även om det förmodligen inte ser mycket bättre ut. För nu har jag börjat fånga fler av dem och dessutom ser jag vilka bollar som flyger vart. Jag har mer koll och det ger en hel del.

Nu börjar inlägget bli för långt.. Men jag fortsätter ändå. Kanske ska sätta små rubriker som i en artikel eller ett reportage? Vi ska ju skriva ett sånt i Skapande Svenska och det blir ju bra träning. Fast alldeles för opersonligt visserligen..



Johan Wellton ringde Mac igår. Ja, Johan Wellton! Killen som jonglerade med 7+ studsbollar i Talang 2008 och kom på andra plats i slutfinalen. Han ville komma till cirkusen en timme idag och hålla i en undervisning för några cirkusartister. Seriöst! Det vore som att Joe Labero skulle komma till Mac (som jobbar som trollkarl bl.a) och lära ut till honom under en timme. Eller som att fucking Zlatan skulle komma till vilken fotbollsnisse som helst. Självklart så blev det inte av eftersom vi var för få intresserade som kunde komma under tidig eftermiddag idag. Nästan så man vill gå emo.

Scenshow på lördag. I Valdermarsvik. Jag kan åka om jag vill men frågan är om jag vill? Måste ju trots allt börja uppträda med jonglering snart och som Ullis sa så finns det inte något bättre läge än en liten scenshow så där.

Sen vet jag inte vad jag ska fortsätta att träna i cirkusen heller. Jonglering är en självklarhet. Men hur blir det med Grabbakro och Trampettnumret? Orkar jag? Vill jag?

Plugget måste jag också ta tag i. Mer om det säger jag inte för jag vet att min kära Mor tittar förbi här ibland.

Sen vet jag inte om jag vill fortsätta med bloggen heller. Nu frågar jag mig själv om jag skriver detta för att jag vill ha kommentarer, vilket förmodligen är vad ni läsare tänker. Så kommentera inte denna punkt helt enkelt.

Mycket som går runt i huvudet just nu. Min iPod krånglade idag igen, vilket nästan också fick mig att gå emo.

Emo, emo, emo. Jag vet att det är en musikstil och att de inte håller på att skär sig hela tiden. Ärligt talat så ser jag inget fel i att vara emo och alla som är det får gärna vara det för mig, bara de inte försöker få mig att bli det eftersom jag har problem nog att hålla mig ifrån att bli det för tillfället. *Ha..ha*


lol ;-)

Måste byta banner känner jag. Den läsaren ett första intryck av bloggen och min blogg är mörk. Jag gillar inte alldeles för mörka bloggar, typ. Måste fixa en ljusbanner i alla fall då jag gärna vill ha en svart bakgrund ändå. Säger (emo)t mig själv, jag vet. 

Nu ska jag lägga mig snart. Är feting trött känner jag. Ska kanske mata Gex här också. Hon ser hungrig ut eller så vill hon bara vara social. Aset kissade ner en pöl på min nytvättade tröja i lördags och pölen var nästintill lika stor som henne själv. Seriöst, hur lyckas man med det?

_Geccod

Det känns inte som att jag kan skriva ett inlägg som bättre passar till sin tillhörande kategori.

Kommentarer
Postat av: Jock3

Segt det där med "Johan Wellton". Kommer fler tåg vet du ;-)

2008-10-03 @ 12:59:01
URL: http://jock3s.blogg.se/
Postat av: Eva Linder

Åk på scenshowen du, det är som Ullis säger, bra att börja med. Kram:)

2008-10-03 @ 15:16:16
URL: http://evalinder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0