Amsterdam

På onsdag nästa vecka bär det av mot Amsterdam, Holland. Jag och Mac ska gå på Internationell Ungdomscirkuskonferens i fem dagar och vi åker dit i cirkusens namn. Det kommer förmodligen bli riktigt nice.

Idag fick vi vårt schema för dessa dagar och tyvärr ser det inte ut att bli särskilt mycket fritid. Det kommer för det mesta att vara 12 timmars dagar (kl09-21). Det verkar som ett det blir en hel del Workshop, vilket jag tolkar som träning av något slag. Vi har fått fylla i några blanketter med frågor som förberedelse inför detta och jag antar att vi kommer att diskutera dessa frågor på några möten och så.

Redan första dagen verkar bli väldigt hektisk. På onsdag morgon (22/10) har jag ett Fysikprov i skolan. Efter att jag gjort det så är det bråttom hem för att hämta väskorna och sedan åka till Skavstaflygplats. Det blir en ganska lång resa eftersom vi ska checka in runt kl13 och är framme i Amsterdam, efter en flygbussresa, kl18.45 - enligt Mac's reseschema som jag fått.

Mellan kl18.30-19.00 är det middag på vandrarhemmet (jag har en känsla av att vi kommer missa den) och efter det ska vi åka en liten båttur i kanalen under kvällen. Det låter såååå spännande. Inte. Men det är väl mest för att vi ska få en glimpt av staden. Det hade känts bättre att ha den under dagen eftersom vår enda fria tid är på kvällarna. Kommer bara se Amsterdam by night. Men det kan bli väldigt roligt ändå misstänker jag. Jag är ju liksom myndig där nere nu.

Dagen efter så kommer vi hålla till i en sorts biograf hela dagen. Förmodligen blir det en del föreläsningar och så. Vilket låter rätt soft ändå och under helgen är det en hel del Workshops. Tolkar det som att vi kommer att träna en hel del så det blir till att packa ner lite träningskläder.

På måndagen åker vi hem och därefter är det höstlov. Skönt!

Amsterdam fakta - Wikipedia

_Geccod




Kommentarer
Postat av: Linda

Litet? Ja, kanske det. Men jämfört med min hemstad så var det rätt stort =)

2008-10-14 @ 22:17:27
URL: http://lillefots.blogg.se/
Postat av: Eva Linder

Ni kommer att ha det bra i Holland:)

2008-10-15 @ 10:01:59
URL: http://evalinder.blogg.se/
Postat av: H*

- fan vad kul , amsterdam är skitfint : ) och deras språk , för roligt ! HAHA dog av flabb varenda gång de pratade !

2008-10-15 @ 19:08:04
URL: http://merei.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0