, one huge step for the Geccod!

Fem bollar jongleringen har aldrig känts så bra som den gjorde idag. Det har börjat släppa nu känner jag. Vilket självklart är riktigt skönt och roligt efter allt jäkla slit. Den senaste månaden har jag försökt lära mig fem bollar. Kastar upp fem bollar och fångar de flesta men har sällan lyckats få in ett sjätte kast. Idag fick jag in någonstans mellan 7-10 kast, vilket är en stor förbättring enligt mig. Sen att det ser skit ut fortfarande är en annan sak.
Det känns bra åtminstonde.



Märkte idag när jag fick in några kast att jag började springa framåt. Förmodligen beror det på att jag kastar dem för långt fram. Så jag ställde mig med en bänk framför benen så jag inte kunde gå framåt jag jonglerade därifrån. För att få mig själv att kasta mer uppåt så jag inte skulle tappa dem. Det gick okej. Kämpar hellre på ett tag till istället för att få en massa mer ovanor än vad jag förmodligen redan har, såna småsaker som man kanske inte märker av när man tränar själv.

Hade även min första träning som jongleringstränare idag. Det blev faktiskt ett gäng som kom, vilket var riktigt kul. Det kändes bra och var faktiskt roligt att lära ut.

Startade timmen med en liten koordinationslek och ska försöka starta varje jongleringsträning med en sån.

Har blivit mycket text. Vet att det är riktigt ointressant för er som inte känner mig.. Då är det roligare att kolla bilder, eller det tycker i alla fall jag när jag kollar främmande bloggar.

Har pluggat en del fysik nu. Har prov imorgonbitti så nu ska jag lägga mig.

Godnatt!

_Geccod

Kommentarer
Postat av: ullis

Skit kul att så många kom till träningen igår =) tror det kommer bli kalas, kul att det är en kille som blir tränare med. allt för många tjejer.. tycker sååå synd om dig, med tanke på biljetterna faaan så tråkigt.. puss

2008-11-11 @ 15:27:54
URL: http://ullisblomman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0