Affärsidéer till skolan!

Godkväll,

Även idag har jag varit på cirkusen och tränat, fast denna gång blev det jonglering. Som jag förutspådde igårkväll så har jag världens j*vla träningsvärk idag. Det känns. Och det är inte den sortens träningsvärk som ibland kan vara riktigt skön, som ett tecken på att man har tränat bra. Utan den här gör ont. Stel är jag också.

På cirkusen ikväll fick jag klartecken till att börja jobba som jongleringstränare på cirkusen. Vilket självklart kommer att bli riktigt roligt! Ikväll gick jag runt till några träningsgrupper och berättade om detta och förhoppningsvis så kanske jag får några ungdomar med mig under träningstimmen på måndagkvällarna.

Helvete. Insåg just att jag totalt glömt bort min kopp med kaffe här bredvid. Nu är det kallt. Suck..

Ska försöka skriva lite till Skapande Svenska så jag inte blir uppäten imorgon. Om jag överlever lektionen så blir det den vanligt torsdagsrundan. En kaffe samt toast på Donken. Fick just en beställning på en toast av en klasskompis. Tanken har faktiskt slagit mig att jag köper med mig att gäng med toast till klassen på torsdagsmornar så kan de få köpa en för 15kr. Då skulle jag tjäna fem kronor på en toast och vi är ändå 28(?) stycken i klassen.

En annan affärsidé som slagit mig är om man köper en platta med coca-cola och har i skåpet så kan man därefter sälja en burk för drygt 5 - 6kronor. Colan i cafeterian kostar ju trots allt 10kr. Hehe, det vore lite kul.

Hepp. Nu ska jag släcka hos ödlorna, värma kaffet och sen sätta mig och skriva lite (till).

Just det! Hade värsta drömmen inatt. Jag skulle börja träna på Cirkus Cirkör (cirkusskolan) i Stockholm. Hade med mig packning och allting. Det var faktiskt riktigt roligt.

_Geccod


Kommentarer
Postat av: Mac

Nu börjar det ju fan likna något!

Kör stenhårt, det hade jag gjort för länge sedan! ;)

2008-11-06 @ 17:52:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0