Om blickar kunde döda..

Har inte börjat plugga ännu. Känner verkligen inte att jag orkar just nu. Börjar jag nu så kommer jag ändå inte orka plugga allt för länge och då jag ligger så långt efter i planeringen så känns det inte som om det hjälper särskilt mycket. Nu ska jag inte skylla allt på det, jag vet att jag är rätt lat också. Trots att jag är så pass lat så har jag ändå ganska bra betyg. Ligger på starka G:n och några VG:n i alla ämnen nu och har jag ett stabilt G så blir jag nöjd. Annat var det i högstadiet då man slet riktigt hårt för att göra så bra ifrån sig som möjligt. Misstänker att den där lågan har slocknat efter att jag börjat gymnasiet.

Nej, imorgon får provet bära eller brista. Någon gång måste man ju väl det första underkända provet komma, känner jag. Hehe, har tänkt så innan de senaste tre proven som jag kännt mig osäker på men ändå lyckas komma ifrån med starka G:n. Känner att jag börjar bli för självsäker nu, nästan.

Jag berättade för min svenskalärare att jag inte läst klart boken som jag skulle redovisat idag. Om blickar kunde döda, säger jag bara. Hon blev inte glad. Fast hon är ändå en riktigt sjysst lärare, min KF för övrigt. Rätt så personlig och pratar liksom jämnlikt med oss elever, som kompisar ungefär. Vilket är bra och kul. Jag tror hon är den tredje lärare jag har haft nu som varit med i cirkusen. Coolt.

Nu ska jag försöka slita mig från datorn för att lägga mig och läsa. Jag lovade nämligen att ha recensionen gjord och bokredovisningen klar efter lovet. Får nog offra en eller två dagar på lovet till att bara ligga och läsa. Minns att jag gjort det förut och det är rätt skönt ibland, gäller bara att hitta en bra bok till.

Ta't lugnt!

_Geccod

Helvete vad många "jag", jag lyckades klämma in i inlägget. Illa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0