Lördagsfrallor

Godmorgon,

Idag är det påsk, sägs det ju. Så Glad Påsk på er! Är det bara jag eller känns den här högtiden mycket mindre viktigt än andra som jul, midsommar och till och med halloween? Jag fick reda på för några dagar sedan att det var påskafton idag och tidigast igår att några släktingar ska komma förbi.Jag brukar ha en del koll på saker och ting men det känns som att påsken bara glider förbi obemärkt. Eller snarare som om den smygit fram obemärkt och kommer försvinna lika fort.

Visst det har varit en hel del snack om påsk, ägg och all godis som vi äter under denna helg fast det känns fortfarande relativt lite om man jämför med ovannämnda högtider. Det lär nog bli ändring på det i framtiden.

Jag vaknade för drygt en timme sedan, klockan nio alltså. Väldigt tidigt men ändå en timme senare än igår. Skönt egentligen då jag inte gillar att vakna runt kl.11.00-12.00 eftersom jag typ känner mig översövd och får huvudvärk och så. Då går jag hellre upp lite tidigare, dock inte för tidigt. Hehe.

Åt lite frukost nyss. En kompis säljer ju frallor som man får hemlevererade varje lördagsmorgon i ett visst antal veckor. Grymt gott med färska frallor på en lördagsmorgon! Nu hade jag bara smör på då det räcker gott och väl, men det är nästan ännu godare med smör, ost, ett salladsblad, en tomatskiva och en saltgurka ovan på. Mums!

Nu ska jag väl läsa lite bloggar och sen återgå till läsandet igen. Har egentligen träning på cirkusen kl.12.00 idag, fast jag orkar inte gå. Får börjar skärpa mig med det efter lovet.

_Geccod

Har råkat pajja designen lite, men det ska snart se ut som vanligt igen - med grön bakgrund och en banner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0