Äten av en svenskalärare?

Då var man hemkommen för idag. Kände att det räckte med plugget för idag.. Orkar verkligen inte mer.
På vägen hem träffade jag en gammal polare och såg en annan när spårvagnen åkte förbi. Norrköping är så sjukt litet egentligen, vilket jag stör mig på. Visst, det var kul att se dem men ibland kan det ändå vara jobbigt. Går man en runda på stan så ser man eller träffar man nästan alltid någon som man känner. Sen har vi ett område där min gamla högstadieskola ligger, Eneby. Varje gång som jag befinner mig där uppe ser jag någon som jag känner igen. Visserligen beror det rätt så mycket på att skolan ligger där. Men ändå! Norrköping är alldeles för litet. Får se om jag ens bor kvar här i framtiden.

För er som inte visste så delar jag rum med två stycken Leopardgeckos. Olle och Gex heter de, båda är honor. Det lustiga nu är att jag har sett på Gex att hon ska ömsa snart och samma sak upptäckte jag på Olle imorse ( man ser det då de blir typ likbleka under tiden före ). Jag kom hem nu och trodde först att Gex äntligen hade ömsat, sedan tittade jag in hos Olle och såg att även hon gjort det. Blev lite förvånad först att båda gjort det samma eftermiddag eftersom de till att börja med bor i olika terrarier som ligger cirka 1,5 meter från varandra. Dock så hade Gex, som sagt inte gjort det än. Hon är lite seg.

image30
Tjock-Olle under ömsning, tagen för ett år sen.

De ömsar ungefär en gång varje eller varannan månad och lyckas på något sätt tajma in varandra med någon dag emellan, oftast. Coolt, helt klart.

Nu har äntligen den nya bannern ploppat upp på sidan. Trodde först att den skulle bli bättre än den förra. Och visst blev den det, dock inte mycket snyggare. Får ordna en ny sen, någon gång.

Ska snart lägga mig och läsa lite. Boken skulle vara recenserad i januari och nästa bok jag ska läsa efter den ska vara klar imorgon. Min svenskalärare kommer äta mig.

Godnatt!

_Geccod

Kommentarer
Postat av: Anonym

är "_Geccod" din msn?:P

2008-03-18 @ 22:52:01
Postat av: Geccod

Näe, "[email protected]" är det ;-)

2008-03-19 @ 09:04:49
URL: http://geccod.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0