Sommarplaner.

Idag är det tisdag. Har inga direkta planer för dagen.. Snarare funderingar som förmodligen inte kommer bli av. Jag behöver köpa ett par byxor, hörlurar och hämta en tidning på stan. Men det är ju grymt tråkigt att köpa kläder.. Sen behöver jag fylla på mobilen också. Har ju knappt någon kontakt med omvärlden utan pengar på mobilen... Okej, nu överdriver jag. Men föräldrarna här i huset har ju valt att blockera så man inte kan ringa till mobiltelefoner hemifrån. Grymt irriterande och därför måste man ju alltid ha pengar på mobilen för att ringa någon. Hur ofta ringer man någon på ens hemnummer på en skala liksom?

Talking of telefoner. Jag har fått en alldeles egen på rummet nu. Döpte den till "Geccods" i displayen och nu står den här snällt bredvid datorskärmen och ser glad ut. Typ. Nej, men det är rätt nice. Man slipper springa som en liten tok ner till köket efter att någon har ringt 3 signaler och man inser att ingen annan orkar svara. Fast då blir det oftast istället att ALLA i huset tänker likadant och springer till telefonen, om de orkar. Ja.. Vi har en telefon på varje våning och våra föräldrar hoppas väl på att vi kommer orka svara telefonen lite oftare. För antingen blir det som jag skrev ovan, att alla springer efter 3 signaler eller att alla skiter i det och räknar med att någon förmodligen kommer springa till den. Kul.

Det bästa med telefonen är i alla fall att man kan sätta den på ljudlös. Det näst bästa att man kan välja ringsignal.



Planer inför sommarlovet då?

  • Jobba på cirkusskola, fem veckor.
  • Träna jonglering som en tok, förhoppningsvis.
  • Springa som en tok. Nej, inte riktigt.. Fast jag ska börja jogga i alla fall.
  • Skriva. Jag har typ planerat sedan i vintras att jag ska sätta mig och skriva i sommar. En novell eller två vore kul.
  • Cirkusturné! Det är typ en av de bättre tiderna på året. Som julafton ungefär, fast bättre.
  • Film. I sommar blir jag stammis på Filmstaden. Väldigt mycket bra film som kommer.
  • Läsa vill jag också göra, frågan är om man orkar?
Det är lite saker som jag funderar på att göra eller typ skulle vilja göra. Ja, det är ju såklart utöver att vara med kompisar och leva på glass, coca-cola och skräpmat hela dagarna.

_Geccod







Cirkusturnén nog ändå sommarenshöjdpunkt. Bilderna är från förra turnén och stulna ifrån
Moas Bilddagbok.

Tack Moa!

Kommentarer
Postat av: Eva Linder

Längtar redan...ska bli sååå kul med sommarturné:)

2008-06-10 @ 15:19:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0