All Hope is Gone - Slipknot

Äntligen har den nya Slipknot låten läckt ut på nätet!

Jag har sett fram emot att få höra något nytt ifrån detta band enda sedan jag började lyssna på dem för cirka 3-4 år sedan. Slipknot var ett av de första metal banden som jag började lyssna på och förmodligen ett av de band som faktiskt fick in mig på metal-spåren i musiksammanhang. Slipknot är Bandet med stort B.

I höst kommer deras fjärde platta, deras första på cirka tre år. Det har varit ett alldeles för stort uppehåll. Men äntligen, äntligen är det dax för det nya albumet att släppas om bara några månader(!). Albumet som ryktas heta All Hope is Gone, liksom den nyligen läckta singeln.

Låtens inleds med ett grymt intro på några sekunder och man känner snabbt igen ljuden, det är Slipknot. Som vanligt har de en väldigt skön refräng och tankarna förs lite till My Plauge som även den har en riktigt härlig refräng.

Jag är helt i extas. Snart är det alltså dags för det nya albumet som enligt Corey (sångaren) kommer att
"rip your face off."

All Hope Is Gone.

_Geccod


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0