Veckan som har gått.

Då har vi kommit till sista dagen i veckan igen. Jag tänkte att jag, genom de här söndags-inläggen, skulle reflektera över hur min vecka har varit. Det har varit en relativt skön vecka i skolan eftersom vi hade den lugna veckan på schemat. Vi har halvklass på vissa lektioner varje vecka och de är för det mesta på mornarna eller sent på eftermiddagarna. Alltså blir det att halva klassen har flera sovmornar och slutar tidigt varannan vecka. Jag tillhörde den halvan som hade en skön vecka, som sagt. Dessutom hade vi friluftsdag i tisdags vilket innebar att jag gick en promenad till Mässhallarna där man kunde välja mellan att åka skridskor eller gå en promenad. Några hade åkt till Romme för att åka skidor. Jag valde promenaden och den tog jag genom att gå hem igen. Studiedag vore ju ett mer passande namn på den dagen då jag pluggade mer än rörde på mig.

I torsdags var det föreställning på cirkusen. Jag skulle dit och agera skyltdocka då publiken kom. Det gick rätt bra och jag stod i cirka 50 minuter tillsammans med några andra från cirkusen. Man tror att det är riktigt långtråkigt att stå still och blicka mot samma punkt hela tiden, visserligen byter man ju ställning då och då men det är ändå väldigt avslappnande. Riktigt skönt faktiskt och sen går tiden faktiskt riktigt fort ändå, man kan ju dro att det ska bli ens längsta timme i sitt liv när man står sådär.



Helgen har varit väldigt skön den med. Var med Gründer i fredagskväll. Den planerade kvällen med Mac, Viktor, Malin och Sandra blev inställd. Vi (jag och Gründer) såg på Sagan om Konungens Återkomst, som för övrigt är världens bästa film. Igår hade jag egentlingen tänkt att träna. Fast det sket sig då jag satt uppe och spelade tv-spel till kl04.30 på lördagsmorgonen. Visserligen så vaknade jag bara fyra timmar efteråt men lust för att träna fanns inte där liksom. Istället blev det till att tvätta akvarie hemma hos min Moster och Morbror. Det är ju värt nästan 2000 kronor. Jag får det gratis fast får tvätta det själv. Det är väl visserligen värt det, men akvariet har stått med vatten och ruttna växter i över ett år så man kunde knappt se igenom glaset på det. Jag ska dit idag och fortsätt tvätta det. Förhoppningsvis hinner jag klart.

Lördagskvällen spenderade jag med en gammal barndomspolare som jag inte varit med på ett par år. Vi träffas ju nästan dagligen i plugget och så men det var ändå kul att träffas igen. Det blev väl en hel det tv-spel igår också, kul så klart.

Det var väl i stort sett min vecka. Jämför man den med min kommande så kommer nästa vecka att bli ett rent helvete, tyvärr. Till att börja med så har jag den jobbiga veckan på schemat men det värsta är nästan att vi även har tre prov att plugga till och genomföra. Imorgon har vi ett prov i Idrott, måste plugga gärnet på det idag. Har inte hunnit börja ännu. Sen har vi ett prov i kursen Naturkunskap, som vi på började för bara två veckor sedan. Läraren räknade med att vi skulle ha cirka fem prov i det ämnet den här terminen. *suck*
Sen tror jag att vi har ett dataprov på torsdag. Jag är osäker på hur det ligger till. Läraren sa förra veckan att vi skulle ha det den här veckan. Men han påstod samtidigt att vi hade det vecka sju. Hel skumt. Tur att jag är osäker på det provet och inte något annat eftersom det ändå inte går att plugga så mycket på det. Visserligen så förstår jag inte så mycket av Excel som vi ska ha prov på, så det suger ju totalt.


422740-5

På fredag ska jag förhoppningsvis kunna gå på premiären av Cloverfield med Gründer. Har sett fram emot den filmen och det blir ett skönt slut på veckan.

_Geccod

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0