Solen skiner!

Solen skiner och om bara en månad eller två så borde våren ha anlänt och vi borde slippa allt detta grå till åtminstonde i höst. Det är under såna här dagar i vintern som man känner hur mycket man verkligan längtar efter sommaren och all sol och värme. Fast när det väl är sommar så stör jag mig på när det blir för varmt. Då blir det att man knappt orkar göra någonting istället. Men det är som sagt nu man känner hur man uppskattar den ändå.

Nu när sommaren har kommit i tankarna så har jag börjat fundera lite på vad jag ska göra i år. Ja, först och främst har jag ju plugget fram till i början av juni. Ett par månader kvar. På fritiden fram tills dess blir det till att försöka hinna med cirkusen också. För er som inte vet det så tränar jag i Norrköpings Ungdomscirkus sedan nio år tillbaka, jo nio år borde det bli i höst. Det jag tränar just nu är väl främst jonglering och akrobatik. Sammanlagt blir det cirka 4-5 timmar träning i veckan. Inte så värst mycket men dock tillräckligt för att jag måste skippa den ibland när jag har mycket att göra i plugget. Alltså det är skönt att röra på sig, men det gäller att komma igång också. Det som egentligen hållt mig kvar i cirkusen så pass länge är ju alla vänner som man har skaffat sig och som det ser ut nu så är det knappt några killar i min ålder som är kvar i cirkusen. Trist såklart och man längtar ju tillbaka till träningarna då vi var fler.

När våren har anlänt så planerar jag att börja gymma och jogga några gånger i veckan. Har inte tänkt så mycket på det egentligen men jag känner att jag måste få upp min kondition igen. Den har lagt av totalt. Sen kan det ju vara bra att växa till sig lite genom att börja gymma. I teorin låter det ju bra fast sen gäller det ju självklart att orka med det. Jag vet ju inte ens om det är kul eftersom jag inte provat på det så värst seriöst själv. Fast det återstår att se.

Något som jag längtar till är sommarturnén med cirkusen. I år kommer vi åka till Gränna allihopa. Förra året var cirkusen en vecka i Böda Sand på Öland och det var helt klart en av de roligaste veckorna jag varit med om. Helt klart. Det som händer är väl egentligen inte så mycket. Man åker ner med familjen eller kompisar, i mitt fall så åkte jag ner med några polare förra året då familjen var i Spanien. När man väl är där så sover man i tält, husvagn eller hyr en stuga och allmänt umgås med varanda hela dagarna. Självklart finns det ju en anledning till att vi åker dit och det är ju för att uppträda. Man kan säga att den officiella anledningen till att vi åker dit är på grund av föreställningarna. Fast sen är det ju egentligen inte det som man ser fram emot utan istället själva tiden med kompisarna. Riktigt roligt.

Det har varit snack om att jag och några kompisar kanske ska hyra en stuga någonstans långt hem ifrån under en vecka och bara allmänt softa och njuta av sommaren. Får se hur det blir med det.

Sen kanske jag jobbar några veckor också. Har inte sökt jobb någonstans ännu fast jag är rätt säker på att det finns jobb på cirkusen. Visst det ger pengar men jag börjar allvarligt tröttna på det en del nu. Får hoppas på att mina Morbror kan fixa det andra jobbet som han pratat om. Det vore helnice om det gick igenom.

Nu ska jag väl sätta mig och spela lite och sen kanske plocka fram matten. Har ju missat hela skolveckan på grund av förkylning och fastän jag tog mig dit plugget under första lektionen idag så kände jag att det inte gick. Så nu sitter jag här hemma igen. Förmodligen så mår jag bättre imorn och kan göra provet vi har i Excel. Känner mig inte så värst säker i det och det går inte att plugga hemma till det.

Dags att förbereda sig till gymnasiets första underkända prov misstänker jag.

_Geccod


image12
Sommar <3

Kommentarer
Postat av: Moa

Jag ser också fram emot turnén! Men jag vet inte om Gränna är särskilt lyckat. Det känns som en liten håla och jag undrar hur mycket folk som kommer att vara där på kvällarna egentligen. Det flesta åker väl dit över dan för att köpa polkagrisar, någon cirkusförställning orkar de nog inte vara kvar och se. Hoppas att jag har fel!

2008-02-15 @ 18:18:10
URL: http://helahuvetstormar.blogg.se
Postat av: Geccod

Jo, jag känner att det kan bli så jag med. :-/

2008-02-15 @ 18:21:09
URL: http://geccod.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0